Mielec zyskał nowe połączenie kolejowe. To powrót po kilkunastu latach

01

fot. Samorząd Województwa Podkarpackiego / Anna Magda

Po 13 latach przerwy pociągi w końcu będą kursować na linii Mielec – Padew Narodowa. Jest to przedłużenie połączenia z Dębicy do Mielca, które zostało ponownie otwarte w ubiegłym roku.

Dzięki rewitalizacji linii nr 25 odcinku Padew-Mielec-Dębica, mielczanie, tym rodzajem transportu, mogą się dostać już nie tylko w kierunku południowym, ale także i na północ.

– Cieszymy się bardzo, że linia L25 od Mielca do Padwi jest już dopuszczona do eksploatacji. Co prawda jeszcze nie skończyła się realizacja tej inwestycji w całości, ale już po tych torach można już prowadzić przejazdy kolejowe, zarówno towarowe, jak i pasażerskie. Przypomnę, że ta inwestycja zawiera w sobie, oprócz rewitalizacji torów, budowę przejścia podziemnego w Mielcu, a także potężną inwestycję w postaci wiaduktu, który rozpościera się nad ulicą Sienkiewicza – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Zdaniem wójta gminy Mielec Józefa Piątka, poprawi się jakość podróżowania mieszkańców regionu, którzy teraz chętniej będą wybierać jazdę pociągiem. Ma także nadzieję na kolejne połączenia, które powstaną w ramach dalszej realizacji projektu.

– Dzisiaj mamy już możliwość dojazdu do Padwi, jutro będzie dalej. Chciałem też dodać, że transport, który odbywa się koleją, z pewnością jest bardziej ekologiczny i bezpieczny. Dlatego w dobie obecnego kryzysu, każdy będzie wolał korzystać właśnie z niego.

Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mateusz Wanat podkreśla, że mieszkańcom zwiększyły się możliwości komunikacyjne.

– W zeszłym roku we wrześniu, po dwunastu latach, udało się uruchomić pierwsze połączenia na tej linii i oddać ją do eksploatacji, a 6 listopada tego roku wydłużyliśmy ten odcinek o dodatkowe 18 km toru i mieszkańcy Tuszowa Narodowego, Chorzelowa czy Jaślan mogą w sposób bezpieczny, szybki i komfortowy dostać się do Mielca, czy dalej do Dębicy, a później w kierunku Krakowa czy Rzeszowa.

Przejazd na trasie z Mielca do Padwi Narodowej zajmie w granicach 17 minut, natomiast z Dębicy – około 50 minut. Dla podróżnych powstały też nowe perony w Chorzelowie, w Tuszowie Narodowym i w Jaślanach.

– Podróżni zyskali wygodne przystanki z wysokimi peronami ułatwiającymi wsiadanie do pociągów. Na peronach przygotowano tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Nowe obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szerokie dojścia zabezpieczone barierkami oraz ścieżki dotykowe to istotne ułatwienia dla podróżnych niewidomych i niedowidzących – wylicza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Koszty modernizacji wyniosły 106 mln zł. Środki pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020. Planowane są kolejne inwestycje w tym dalszy remont torów w kierunku Tarnobrzega. W przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na roboty budowlane.

Exit mobile version