Tauron odpowiada Radiu RDN Małopolska. 'Klient może zmienić ofertę w dowolnym momencie’

tauron polska energia flagi

fot. media.tauron.pl

Po publikacji naszego tekstu dotyczącego obaw klientów Taurona, wynikających ze zmiany taryfy za prąd, z redakcją RDN Małopolska skontaktowali się przedstawiciele państwowej spółki.

Rzecznik prasowy Tauron Sprzedaż Daniel Iwan informuje, że przytoczony przez naszego słuchacza przypadek dotyczy niewielkiego odsetka klientów firmy, posiadających umowę na stałą cenę za prąd.

– Opisany przypadek dotyczy grupy klientów, którzy korzystali z oferty z tzw. gwarancją ceny. W tym przypadku był to niewielki procent spośród ponad 5 mln naszych klientów. Produkt nie jest już dostępny w sprzedaży. Należy podkreślić, że był to produkt poza taryfą G, regulowaną przez Urząd Regulacji Energetyki. Opisany przypadek dotyczy klientów, którym kończy się umowa na ten produkt. Każdy klient na ok. 45 dni przed końcem umowy otrzymał informację o zakończeniu dotychczasowej oferty, wraz z nowym cennikiem po to, aby miał czas zapoznać się z ofertą i wybrać najdogodniejszą dla siebie opcję rozliczeń na kolejny okres.

Jak dodaje Daniel Iwan, klienci Taurona w każdej chwili mogą zmienić swoją taryfę, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych opłat.

– Klienci, którym zbliżał się termin wygaśnięcia cennika przewidzianego umową otrzymali nową ofertę z kilkoma opcjami do wyboru, w tym np. opcję z gwarancją rabatów, w której opłata handlowa jest niższa. Klient ma możliwość zmiany oferty z gwarancją ceny na inną w dowolnym momencie, bez ponoszenia opłat jednorazowych. Korzystanie z gwarancji ceny nie jest już dostępne dla nowych klientów.

Przypomnijmy, do Radia RDN Małopolska zgłosili się słuchacze z prośbą o interwencję w sprawie aneksów do umowy, jakie otrzymali od spółki Tauron z trzema opcjami do wyboru. Jak twierdzili, w przypadku braku decyzji o zmianie oferty, firma automatycznie kwalifikowała do trzeciej taryfy, która opisana jest jako 'dotychczasowa oferta’. Oznaczała ona niską cenę prądu, jednak od stycznia w tej taryfie drastycznie wzrośnie opłata handlowa z 37,95 zł na niemal 155 zł za miesiąc.

Interpelację poselską do Ministerstwa Aktywów Państwowych zapowiedział poseł Solidarnej Polski Piotr Sak.

Aneksy do umów na prąd niepokoją mieszkańców. Interwencja Radia RDN Małopolska

Exit mobile version