Rozpoczynasz właśnie swoją przygodę z e-handlem? Twój sklep istnieje już od kilku lat, a ty wciąż zastanawiasz się, po co ci to całe SEO i jakie znaczenie dla twojego sklepu internetowego ma pozycjonowanie? Podpowiadamy!
Pozycjonowanie sklepów internetowych — na czym polega?
Założenie sklepu internetowego to niemałe wyzwanie. Szkoda by byłoby zaprzepaścić ten wysiłek. A tak się właśnie stanie, jeżeli twój portal nie będzie widoczny w sieci. Cóż ci bowiem po sklepie, którego nikt nie odwiedza? Lub po takim, do którego ktoś wpada z przypadku i zaraz go opuszcza?
No też właśnie. Profesjonalne pozycjonowanie sklepów ma za zadanie pozyskać więcej ruchu na twojej stronie, ale takiego ruchu, który jednocześnie zwiększy sprzedaż, generowaną za pomocy bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ponadto takie działanie pomoże też zaplanować długofalową strategię, dzięki której twoja widoczność w sieci będzie systematycznie rosnąć.
Co istotne, aby strategia i pozycjonowanie był skuteczne, warto uwzględnić w nich bieżące trendy, potrzeby użytkowników, realne dane, wynikające z dostępnych narzędzi analitycznych czy możliwości wyszukiwarek oraz ich potencjalny kierunek rozwoju.
Działania wykonywane w ramach pozycjonowania sklepu — co powinno się w nich znaleźć?
Jakie działania wchodzą w skład pozycjonowania? Oto kilka kluczowych aspektów, które należy uwzględnić:
Techniczna odsłona SEO
Czy roboty Google na pewno trafiają na twoją witrynę? Czy jej indeksowanie jest w ogóle możliwe? A jeśli tak, to czy boty na pewno odwiedzają i indeksują tylko te podstrony, które są wartościowe dla twojego sklepu, ale też samej wyszukiwarki.
SXO, czyli doświadczenia użytkowników
Przy budowaniu zasięgów nie tylko roboty Google są ważne. Zakupów wszak dokonują realni odbiorcy. I to o ich komfort powinieneś zadbać. Właściwe pozycjonowanie sklepu online sprawi, że słowa kluczowe będą w nim dobrane zgodnie z intencją wyszukiwań. Ponadto odpowiednie działania sprawią, że odbiorca z wyszukiwarki trafi na podstronę twojego sklepu, która najbardziej odpowiada jego potrzebom. SXO to również przejrzysta i czytelna strona, która umożliwia intuicyjne poruszanie się po niej.
Content efektywnościowy
Treści, które realizują cele klientów to te najbardziej pożądane w sklepach online. Jednocześnie powinny być stworzone w taki sposób, by poprawiały widoczność witryny w wyszukiwarce. W tym celu pomocne okazują się opisy kategorii oraz produktów lub usług, artykuły poradnikowe, informacyjne czy eksperckie, pisane w ramach firmowego bloga. Nie bez znaczenia są tu również treści zewnętrzne, jak np. artykuły sponsorowane, a także recykling istniejących już treści na stronie sklepu.
Link building
W pozycjonowaniu sklepu online znaczenie ma również link building, czyli pozyskiwanie linków z innych witryn do własnej. Aby jednak metoda ta była skuteczna, potrzebujesz linków, które nawiązują tematycznie do twojego sklepu internetowego, a cały proces link buildingu musi opierać się na aktualnych danych.
Nie zapomnij również o raporcie SEO, który pomoże ci przeanalizować najnowsze trendy oraz wskaże, jakie dokładnie działania poprawią pozycję twojej strony www.
Bądź widoczny w sieci! W końcu dzięki temu jesteś w stanie zwiększyć zasięgi witryny oraz sprawić, że potencjalny konsument znajdzie u ciebie to, czego szuka. A dokonanie zakupu w twoim sklepie to czysty zysk! Postaw więc na efektywne pozycjonowanie e-sklepu i korzystaj z możliwości, jakie płyną z kompleksowych działań, prowadzonych przez specjalistów!