Ogromne zamieszanie w związku z terminem budowy tzw. Sądeczanki. Najpierw Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że droga Brzesko – Nowy Sącz ma być realizowana w latach 2029 – 2032. Teraz poseł Patryk Wicher dementuje te informacje.
Jak mogliście już dowiedzieć się z naszych wiadomości, GDDKiA poinformowało w oficjalnym komunikacie na swojej stronie internetowej, że budowę długo wyczekiwanej drogi planuje się na lata 2029 – 2032.
Tymczasem poseł PiS Patryk Wicher, bardzo zdziwił się takim terminem i zweryfikował te informacje w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jego zdaniem w komunikacie pojawiły się błędne informacje wynikające z nieporozumienia między warszawskim i krakowskim oddziałem GDDKiA.
– Tym samym w komunikacie uwzględniony został tzw. drugi harmonogram zawierający nie tylko wykonanie drogi i jej otwarcie, ale także pełne rozliczenie i ew. korekty i poprawki powykonawcze w pierwszym okresie eksploatacji. Te informacje zostaną skorygowane na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
– poinformował poseł Wicher.
– Jeżeli nie będzie odwołań mieszkańców i rozpraw sądowych w sprawie decyzji środowiskowej oraz innych niespodziewanych sytuacji, to nadal utrzymujemy, że Sądeczanka powinna być przejezdna w 2028 lub 2029 roku
– dodał parlamentarzysta PiS.
Wcześniej w komunikacie opublikowanym przez GDDKiA czytaliśmy, że planowana realizacja Sądeczanki przypada na lata 2029-2032. Wyłonienie wykonawcy robót w systemie projektuj i buduj przewiduje się na 2027 rok.
Teraz próżno szukać tych informacji, bo tekst został zmieniony.
Tymczasem trwają działania zmierzające do uzyskania decyzji środowiskowej. Według posła Wichra optymistyczny termin to marzec 2023 roku, a wcześniej GDDKiA informowała o wrześniu. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie odwołań mieszkańców i rozpraw sądowych. Wtedy sprawa może się opóźnić nawet o kilkanaście miesięcy.
Przypomnijmy, że droga Brzesko – Nowy Sącz ma mieć około 50 km i po dwa pasy ruchu w obu kierunkach jazdy
Na Sądeczankę trzeba będzie poczekać. Ma być gotowa w 2032 roku!