Szkoły modelowe mają zmienić oblicze edukacji w Małopolsce

komputery

fot. pixabay.com

Uczeń stanie się odkrywcą i twórcą, będzie eksperymentował, a poznawanie tajemnic świata stanie się przygodą – pozwoli na to edukacyjny model STEAM, który ma zostać wprowadzany w małopolskich szkołach.

Cyfrowa transformacja pozwoli na wprowadzenie nowoczesnego modelu edukacji. Wkrótce granty na ten cel otrzymają 22 szkoły. Łącznie z wyłonionymi w pierwszym naborze będzie ich 44.

Granty na wprowadzanie nowoczesnych cyfrowych rozwiązań edukacyjnych przyznawane są w ramach jedynego w kraju projektu HUMINE.

Ale, jak powiedziała w programie Słowo za Słowo Marta Malec-Lech z Zarządu Województwa Małopolskiego, projekt ten zakłada nie tylko rozwiązania techniczne, lecz również wyposażenie ucznia w kompetencje, które pozwolą mu się odnaleźć w zawodach przyszłości.

– Projekt HUMINE to nie tylko narzędzia cyfrowe, bo uczeń dzisiaj musi być bardziej elastyczny. Uczniowie, którzy rozpoczynają teraz szkołę podstawową, za kilkanaście lat będą pracować w zawodach, których my jeszcze nie znamy. Dlatego muszą oni mieć bagaż nie tylko tych umiejętności cyfrowych, ale przede wszystkim kompetencje uniwersalne, czyli odnajdywać się w trudnych sytuacjach, reagować na sytuacje stresowe, współpracować z innymi, ponadto być bardziej samodzielnymi i kreatywnymi. I właśnie temu służy ten projekt HUMINE.

Granty będą przeznaczone na zakup sprzętu i oprogramowania, ale szkoły, które obejmie program mogą liczyć także na wsparcie merytoryczne, szkolenia, naukę metody STEAM i jej wprowadzania.

Transformacja wybranych 22 szkół modelowych będzie realizowana w ramach projektu Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania, w którym szkoły zostaną objęte wszechstronnym wsparciem, między innymi szkoleniami i doradztwem. Środki na ten cel pochodzą z projektu 'Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych’.

Exit mobile version