Rozpraszacze w pracy są w stanie zdekoncentrować nawet najbardziej skupioną na wykonaniu zadania osobę. Nawet w momencie posiadania silnej motywacji i chęci skończenia wszystkich obowiązków mogą one zrujnować plany, przez co czas poświęcony na pracę się wydłuża. Jak więc wyeliminować rozpraszacze w pracy?
Jakie rozpraszacze warto wyeliminować i jak to zrobić?
Praca w warunkach, kiedy rozpraszacze nie pozwalają skupić się na wykonywaniu obowiązków, nie należy do najprostszych. W takich momentach warto przemyśleć, które dokładnie czynniki sprawiają, że nie jesteś w stanie skoncentrować się na zadaniach.
Urządzenia elektroniczne
W większości należą do nich rzeczy znajdujące się koło laptopa np. małe gadżety czy sprzęty elektroniczne typu telefon. Aby móc skupić się na obowiązkach, postaraj się usunąć je z zasięgu wzroku. Telefon najlepiej wyłączyć, aby powiadomienia nie rozpraszały Twojej uwagi.
Postaw na odpowiednie środowisko pracy
Kolejną kwestią jest nieergonomiczne stanowisko. Niewygodne krzesło czy źle padające światło nie tylko rozpraszają, ale również mogą denerwować. Postaraj się w miarę możliwości zredukować obecność tych czynników. Jeżeli pracujesz w biurze, spytaj się szefa o zmianę miejsca.
Podczas pracowania w trybie home office kolejną przeszkodą w swobodnym wypełnianiu obowiązków mogą być domownicy krzątający się po domu. Rozwiązaniem tego problemu będzie zorganizowanie swojej własnej przestrzeni, w której będzie panować cisza i spokój. Poproś również domowników o zrozumienie — praca w takich warunkach nie należy do łatwych.
Wycisz wszelkie powiadomienia
Jednocześnie skup się na wyeliminowaniu rozpraszaczy w postaci powiadomień. W momencie wypełniania ważnego zadania wycisz informacje o nowych mailach oraz telefon. Nie musisz przecież odpisywać na wiadomości od razu — nie wszystkie informacje są na tyle ważne, abyś musiał przerywać wykonywanie danego zadania. Jednocześnie postaraj się zablokować strony z newsami oraz media społecznościowe, które są realnym „pożeraczem czasu”.
Pilnuj długości przerwy
Kolejnym czynnikiem mającym znaczny wpływ na Twoją uwagę w pracy jest przedłużenie przerwy. Pracownicy często wydłużają czas wolny od obowiązków, szczególnie podczas pracy zdalnej. Pamiętaj jednak, że czas ten odbije się na potrzebie marnowania kolejnych godzin na wypełnianiu zadań. Lepiej jest wykonać je wcześniej i mieć pewność, że czas po pracy będzie wolny od obowiązków.