– Połączenie węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie to inwestycja o dużym znaczeniu nie tylko z perspektywy Tarnowa, ale i całego regionu tarnowskiego – podkreśla poseł Solidarnej Polski Piotr Sak.
– Uwolniona zostanie trasa tranzytowa do Grupy Azoty, ale również do SAG. To bardzo duży sukces – mówił na antenie RDN poseł Sak.
– Mam nadzieję, że uda się go sfinalizować w tym tempie, który jest zapowiadany. Wydaje się, że firma, która wygrała przetarg jest dobrym podmiotem. Dodatkowo te wszystkie zabezpieczenia w umowach także będą dopingowały i stymulowały tenże podmiot do zrealizowania inwestycji. Bardzo dobra inwestycja. Posłowie zarówno Zjednoczonej Prawicy, jak również zarząd województwa małopolskiego mocno przyczynił się o tego efektu.
– Decyzja wojewody o budowie łącznika i o tym, że inwestor może przystępować do prac to również efekt dobrej współpracy samorządów – dodaje gość porannego programu Słowo za Słowo.
– Tutaj także wsparcie gminy miasta Tarnowa, bodajże ok. 6 mln zł. To pokazuje, że można współpracować, pięknie się możemy różnić, ale przychodzą podstawy działania parlamentarzystów czy samorządowców żeby osiągnąć efekt bez robienia niepotrzebnej polityki i rozpolitykowanie niepotrzebnie urzędów.
Jak informowaliśmy wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji.
Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że inwestor może natychmiast przystępować do prac.
Droga ma odciążyć węzeł wierzchosławicki oraz Tarnów od ciężkiego ruchu, a ma być gotowa w 2023 roku.
Łącznik wybuduje czeska firma Metrostav. Zjazd będzie miał długość 2,6 km, w tym nowy most na Dunajcu 800 metrów.
Łącznik autostrady wraz z nowym mostem będzie kosztować ponad 140 milionów złotych.
Dotychczasowy most w Ostrowie, który jest obecnie przebudowywany przez powiat tarnowski, będzie służył dla ruchu lokalnego.