Grad zniszczył dom, ale jest problem z wypłatą odszkodowania – interwencja RDN

grad 5062021 4

fot. ilustracyjne

Niemal miesiąc minął od gradobicia, które uszkodziło dom jednego z naszych słuchaczy. Pan Dariusz z Nowego Sącza zwrócił się do naszego radia z prośbą o interwencję, ponieważ przez skomplikowane bankowe procedury nadal nie dostał odszkodowania.

22 czerwca gradobicie uszkodziło rynny, elewacje i parapety w domu jednego z naszych słuchaczy. Po tym zdarzeniu zwrócił się on do swojej firmy ubezpieczeniowej, która jak sam podkreśla, zadziałała bardzo sprawnie.

W ciągu dwóch dni był przedstawiciel, oszacował straty, wystawiono kosztorys i zlecono kwotę do wypłaty.

I tutaj jak mówi pan Dariusz, zaczynają się schody. Ze względu na to, że na jego domu ciąży kredyt hipoteczny na polisę ubezpieczeniową nałożona jest cesja. Jest to umowa zobowiązująca ubezpieczyciela do wypłaty odszkodowania na rzecz określonej osoby trzeciej – w tym przypadku jest to bank. Jeżeli na przykład kwota odszkodowania jest niewielka, bank może odstąpić od tej umowy, by pieniądze trafiły do poszkodowanego.

Nie mam żadnych zaległości, więc ta sprawa powinna być załatwiona od ręki. Tak deklarował bank – podkreśla pan Dariusz.

Nasz słuchacz podkreśla, że wielokrotnie próbował interweniować w banku w tej sprawie zarówno osobiście, telefonicznie, jak i przez internet. W odpowiedzi usłyszał, że firma ma swoje procedury, w których nie ma określonego terminu na podjęcie decyzji. Bank zwleka z decyzją już ponad 2 tygodnie. Nasz słuchacz mówi, że w jego sprawie z bankiem kontaktowała się tez firma ubezpieczeniowa. Jednak ona również nie dostała konkretnej odpowiedzi.

To jest przykre, bo jestem klientem tego banku już wiele lat. Dla mnie jest to przykład typowej biurokratycznej bezduszności banku.

W sprawie naszego słuchacza zwróciliśmy się do banku, prosząc o wyjaśnienie przedstawionej przez niego sytuacji. Po kilku dniach dostaliśmy odpowiedź.

W przypadku zaistnienia szkody na mieniu, bank nie zdejmuje cesji z danej polisy. Klient powinien zgłosić szkodę do właściwego towarzystwa ubezpieczeniowego, a następnie ubezpieczyciel kieruje do banku zapytanie o zgodę na wypłatę odszkodowania. Bank po dokonaniu odpowiednich weryfikacji udziela stosownej odpowiedzi. Jeśli do banku zostanie przekazany komplet informacji, cały proces powinien przebiec terminowo i bez komplikacji. W standardowych przypadkach Bank odpowiada na przesłane przez towarzystwo ubezpieczeniowe zapytania w ciągu około 6 dni roboczych lub dłużej, jeśli sprawa wymaga dodatkowej analizy. Ze względu na tajemnicę bankową nie możemy odnieść się bezpośrednio do omawianej sprawy – wyjaśniła Monika Zając, kierownik Zespołu Monitoringu Zabezpieczeń i Ubezpieczeń w Banku BNP Paribas.

Exit mobile version