REGULAMIN TURNIEJU HISTORYCZNYCH GIER PLANSZOWYCH
W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH W TARNOWIE
1. Organizator Turnieju:
Zespół Szkół Technicznych im. Ignacego Mościckiego w Tarnowie oraz Fundacja im. Ignacego
Mościckiego. Turniej pod honorowym patronatem Wicemarszałka Województwa Małopolskiego
oraz Dyrektora Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie.
2. Kategorie:
Turniej przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych miasta
Tarnowa i powiatu tarnowskiego. Turniej zostanie rozegrany w dwóch kategoriach:
– kategoria I: dla szkół podstawowych – uczniowie w wieku od 10 – 15 lat,
– kategoria II: dla uczniów szkół ponadpodstawowych w wieku 14 – 20 lat.
3. Celem Turnieju jest:
– popularyzacja wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych regionu
tarnowskiego historycznych gier planszowych, jako atrakcyjnej i rozwijającej formy edukacji
i rozrywki,
– popularyzacja wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu historii najnowszej związanej
z odzyskaniem niepodległości, wysiłkiem zbrojnym żołnierza polskiego oraz martyrologią
Polaków,
– szerzenie wiedzy historycznej z wykorzystaniem edukacyjnych gier planszowych wydanych
przez IPN,
– kształtowanie postaw patriotycznych i szacunku dla dziejów ojczystych,
– wdrażanie uczniów do samokształcenia oraz umożliwienie zdobycia wiedzy i umiejętności
koniecznych do udziału w przyszłorocznej olimpiadzie gier planszowych IPN,
– rywalizacja w duchu fair play,
– zdobycie umiejętności umożliwiających doskonalenie warsztatu pracy z myślą o wypróbowaniu
sił w przyszłorocznej Olimpiadzie Gier Planszowych na poziomie regionu krakowskiego.
4. Zgłoszenia do Turnieju:
O zgłoszeniach do Turnieju decyduje kolejność zgłoszeń – liczba drużyn jest ograniczona.
Zgłoszenia przyjmowane są do 11 grudnia 2023 r:
– drogą elektroniczną –przesyłając zgłoszenie wraz z klauzulą informacyjną (skan) wg podanego
wzoru (załącznik nr 1 i 2) na adres e-mail: biblioteka@zst.tarnow.pl.
– o zakwalifikowaniu do Turnieju szkoła zostanie poinformowana droga mailową na podany
adres w formularzu zgłoszeniowym, brak informacji oznacza brak kwalifikacji.
5. Miejsce i czas Turnieju:
– Aula Zespołu Szkół Technicznych w Tarnowie, 15 grudnia 2023 r.
– rejestracja uczestników godz.8.30-9.00 – biblioteka szkolna,
– 9.00-9.30 przewidziana jest prezentacja gier przez młodzież Zespołu Szkół Technicznych
oraz zapoznanie z zasadami gier
6. Warunki uczestnictwa w Turnieju:
– warunkiem udziału w turnieju jest dostarczenie oryginału wypełnionego i podpisanego
formularza zgłoszenia z oświadczeniem oraz klauzulą informacyjną w dniu turnieju do siedziby
biblioteki szkolnej,
– w przypadku graczy niepełnoletnich reprezentacja pozostaje pod opieką nauczyciela, który nie
może być graczem, nie bierze udziału w rozgrywkach. Opiekun nie może wstąpić w miejsce
żadnego z graczy, jest obserwatorem rozgrywek.
7. Przebieg Turnieju:
– zmagania turniejowe odbywać się będą w dwóch dyscyplinach:
– „ZnajZnak” – drużyny po dwóch graczy w wieku od 10 do 15 lat oraz
– „Gwiaździsta Eskadra” (303, 111 i 7) – drużyny po trzech graczy w wieku od 14 do 20 lat,
– gry rozgrywane będą według reguł, o których wszyscy uczestnicy zostaną poinformowani przez
sędziów bezpośrednio przed rozgrywkami,
– do kolejnych etapów turnieju przechodzą zwycięzcy pojedynków. Celem zmagań jest wyłonienie
3 najlepszych drużyn z każdej gry,
– obowiązują zasady fair play, a ich nieprzestrzeganie grozi dyskwalifikacją,
– udział w turnieju jest bezpłatny,
– organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu z powodu zaistnienia
okoliczności od niego niezależnych. Uczestnikom nie przysługuje wobec organizatora
jakiekolwiek roszczenie z tym związane. O każdorazowej zmianie poinformujemy uczestników
drogą mailową na adres opiekuna i na stronie internetowej szkoły.
8. Sędziowie:
– Nad prawidłowym przebiegiem turnieju będą czuwać sędziowie zewnętrzni oddelegowani przez
IPN w Krakowie.
9. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród:
– ogłoszenie wyników nastąpi w dniu Turnieju, po jego zakończeniu,
– organizator przewiduje dla zwycięzców turnieju nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy,
– wyniki turnieju zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły www.zst.tarnow.pl,
profilu facebookowym i instagramie, a także przekazane lokalnym mediom.
10. Zgłoszenie do Turnieju jest równoznaczne z:
– przyjęciem i akceptacją regulaminu,
– wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Uczestników przez Organizatora
w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Turnieju , zgodnie z Podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda, art. 81 ust. 1 ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych), i lit. e (wykonanie zadania w interesie publicznym – art. 53
pkt. 5 ustawy o IPN-KŚZpNP) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO.5,
– wyrażeniem zgody na rozpowszechnienie wizerunku Uczestników na zdjęciach wykonywanych
w trakcie Turnieju. Z tytułu rozpowszechnienia wizerunku na w/w zdjęciach, uczestnikom nie
przysługuje wynagrodzenie.