W sieci nie wystarczy być

webrange

Od dobrych kilku lat mówi się o tym, że biznes przenosi się do internetu. Ale nigdy wcześniej nie było to tak widoczne i tak masowe. Jest to ubocznym efektem pandemii, która wymusiła dystans społeczny, zamykanie sklepów stacjonarnych, problemy z poruszaniem się po mieście. Obecnie każdy rodzaj biznesu, każda firma, mała i duża, powinna być obecna w internecie. Świadomość tego mają jednak wszyscy, również konkurencji. Jak więc nie tylko być obecnym, ale być zauważonym?

Pozycjonowanie – klucz do widoczności

SEO, które jest także nazywane optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, to działania, które mają za zadanie zwiększyć tak zwany ruch organiczny. Mówiąc w prostych słowach – podsunąć osobie wyszukującej czegoś w Google link do naszej strony. SEO ma różne składowe, obejmuje zarówno pracę na samej stronie internetowej (on-site), jak i poza nią (off-site). Obie te części są mocno, wręcz nierozerwalnie związane ze sobą.

Działania, jakie musimy prowadzić na stronie internetowej, są związane z samym jej kodem, rozmieszczeniem treści na stronie oraz właśnie treściami. Ten tak zwany content jest jednym z kluczy do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Mówi się nawet, że content is the king – treść jest najważniejsza. Czynniki rankujące stronę, czyli wpływające na jej pozycję w wyszukiwaniach, bardzo mocno biorą go pod uwagę. Dotyczy to stron kierowanych na rynek światowy, ogólnopolski czy też lokalny. Nawet bardzo bogato rozbudowane treści nie muszą sprawić, że strona firmy przyciągnie potencjalnych klientów – podkreślają specjaliści SEO z Krakowa.

Na widoczność strony w internecie wpływają także tak zwane czynniki off-site, czyli nie znajdujące się bezpośrednio na stronie. Są to między innymi linki, które prowadzą do strony z innych miejsc w internecie. Mogą to być między innymi strony branżowe, artykuły na portalach, wpisy na blogach, w mediach społecznościowych, na formach tematycznych. Pozyskiwanie linków prowadzących do witryny sklepu czy firmy to kolejny z filarów SEO, pozwalający na podniesienie jej widoczności w internecie. W praktyce – na zwiększenie zainteresowania klientów, większą sprzedaż towarów czy usług.

Czy agencja SEO to wybór konieczny?

Pozycjonowanie, którego powyżej przedstawiono ledwie zarys, jest niezbędne, jeśli na nasza stronę mają „wchodzić” klienci na podstawie wyszukiwań z Google. Nie jest to jednak ani działanie jednorazowe (może prócz optymalizacji), ani szybkie, ani tanie. Zwłaszcza ten ostatni czynnik sprawia, że niektórzy właściciele stron czy sklepów internetowych próbują pozycjonowania na własną rękę. I zazwyczaj rozbijają się o ścianę, bo temat pozycjonowania jest nie tylko obszerny, ale i dynamiczny. Eksperci w tej dziedzinie mają za sobą lata praktyki, która i tak wystawiana jest co jakiś czas na próbę. Chociażby przez zmiany tak zwanych algorytmów, czyli czynników uwzględnianych przez Google w szeregowaniu wyników wyszukiwania. Konkurencja też nie próżnuje i zazwyczaj nie traci czasu na naukę na własnych błędach. Często jest przed wami właśnie dlatego, że korzysta z usług firmy zewnętrznej, specjalizującej się w pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych.

Czy wybór agencji marketingowej, jak Webrange Kraków, jest konieczny?

Nie, jeśli chcecie tylko mieć stronę w internecie.

Tak, jeśli ta strona ma przyciągać odwiedzających, pozyskiwać klientów, generować zamówienia, przynosić zyski.

Wybór leży po waszej stronie.

Exit mobile version