Maile z informacją o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin nie są prawdziwe. Jak tłumaczy rzecznik Anna Szaniawska, ZUS nigdy nie rozsyła tego typu korespondencji.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu, który wyświetla się jako alert@zus.pl – dodaje rzecznik Szaniawska.
– Przypominamy, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują informacji o rozliczeniach składek czy nadpłatach, ani też żadnych wezwań do zapłaty. W ten sposób ZUS kontaktuje się jedynie z tymi, którzy mają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę korespondencji – dodaje rzecznik.
Na takie maile nie należy odpowiadać, a także nie powinniśmy otwierać załączników, w których mogą znajdować się wirusy. Wiadomości tego typu najczęściej mają zainfekować komputer lub uzyskać dostęp do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Jeśli macie wątpliwości co do nadawcy korespondencji możecie skontaktować się ze swoją placówką ZUS-u lub z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 albo pod adresem mailowym: cot@zus.pl.