Powstaje nowy peron i przejście podziemne z windami w Mielcu oraz budowane są tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Jak zaznacza Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A na trasie Mielec – Kochanówka uruchomiono ruch pociągów towarowych.
– Kontynuowana jest wymiana torów między Kochanówką a Dębicą. Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków.
W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica, a po wakacjach mają ruszyć pierwsze pociągi pasażerskie.
Inwestycja kosztować będzie 188 mln złotych.