Reklama PPC w Google Ads – co może Ci dać, a kiedy lepiej nie korzystać z modelu PPC

glowne 20210128155236 g0da36a2a0dfd4daec7399162da036efbab3f9edea7cb9b10bfe1cbb3045c66d029a373a30bb3171560c75446a8e49ec8e1f568e02f737dcb8dcbc8a36f1d634d 1280

PPC, inaczej pay per click, to forma rozliczania reklamy – reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w daną reklamę emitowaną w sieci. Reklamy PPC są skutecznym i efektywnym sposobem na promowanie marki w Internecie, ale nie zawsze. Sprawdź, co w praktyce oznacza reklama PPC i jakie korzyści przynosi kampania Google Ads w modelu PPC, a kiedy lepiej z niej zrezygnować.

PPC w Google Ads i nie tylko – na jakich zasadach działa reklama PPC?

Reklamy PPC można emitować na różnych platformach. Model ten jest wykorzystywany np. na Facebooku czy LinkedInie, jednak to inne narzędzie cieszy się największą popularnością i skutecznością. Mowa do Google Ads (kiedyś Google AdWords).

Co charakteryzuje model PPC? Przede wszystkim to, że nie płacisz z góry za kampanię reklamową ani za wyświetlanie reklam. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zareaguje na komunikat i kliknie reklamę. Jest to największa zaleta reklam PPC. Dlaczego? Ponieważ możesz kontrolować zarówno budżet, jak i efektywność działań.

Kluczowe dla sukcesu kampanii PPC jest dobre wyznaczenie celu kampanii, a także dopasowanie zasięgu kampanii do swoich potrzeb i możliwości (także finansowych).

Ile kosztują reklamy PPC w Google Ads?

Ceny reklam PPC są bardzo różne. Wiele zależy m.in. od konkurencyjności branży, jakości strony internetowej, do której kierują reklamy czy słów kluczowych, na które pozycjonowana jest witryna. Za jedno kliknięcie użytkownika w reklamę możesz zapłacić od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu lub kilkuset złotych. Warto więc dobrze opracować strategię Google Ads, żeby nie przepalić niepotrzebnie budżetu i dopasować ceny reklam do Twoich możliwości finansowych. Żeby zaplanować skuteczne działania, warto zdecydować się na współpracę z agencją marketingową, która dysponuje odpowiednimi umiejętnościami, wiedzą, doświadczeniem i narzędziami marketingowymi. Na stronie adcookie.pl znajdziesz informacje na temat zakresu działalności agencji marketingowej, działającej na podstawie strategii marketingu 360 stopni.

Kiedy reklama PPC może się nie sprawdzić?

Zacznijmy przewrotnie – od potencjalnych wad PPC w Google Ads. Nie istnieją przecież narzędzia doskonałe, które działają zawsze i w każdych okolicznościach. Także PPC może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeśli strategia w Google Ads nie będzie dobrze opracowana.

Po pierwsze kampania PPC w Google Ads wymaga systematycznych kontroli i analiz oraz odpowiedniego zarządzania reklamą. Przebieg kampanii trzeba kontrolować na bieżąco i sprawnie reagować na wyniki analiz. Prowadzenie takiej kampanii wymaga czasu i uwagi (mimo iż interfejs Google Ads i zarządzanie systemem PPC jest stosunkowo intuicyjne). Jeśli w natłoku codziennych obowiązków nie wystarczy Ci czasu na zarządzanie kampanią, możesz stracić budżet na nieskuteczne działania. Istnieją dwa dobre sposoby na odniesienie sukcesu w kampanii – poświęcenie na nią sporo czasu lub zatrudnienie agencji marketingowej.

Po drugie model PPC może być dla Ciebie nieodpowiedni, jeśli chcesz konkurować z firmami, które mają znacznie większy budżet niż Twój i mogą/chcą przeznaczyć na reklamę więcej środków. Sukces kampanii zależy bowiem nie tylko od Twojego budżetu, ale też od budżetu, jakim dysponuje konkurencja. Wszystko dlatego, że model PPC opiera się często o system aukcji i licytacji. Przed wdrożeniem kampanii warto więc sprawdzić, czy Twoja konkurencja i firmy o większych możliwościach finansowych również korzystają z reklam PPC.

Po trzecie, gdy kończy się Twój budżet przeznaczony na kampanię, reklamy przestają się wyświetlać. Przekazy reklamowe są emitowane tylko wtedy, gdy za nie płacisz. Musisz więc dobrze zaplanować strategię w Google Ads oraz wdrożyć odpowiednie działania SEO i SEM, dzięki którym Twoja strona będzie pozycjonowania długofalowo.

Jak być może zauważyłeś, trudności w prowadzeniu kampanii PPC polegają przede wszystkim na tym, że trzeba poświęcić sporo czasu i zdobyć odpowiednie umiejętności, aby działania były skuteczne. Zwłaszcza jeśli nie ma się dużego doświadczenia. Rozwiązaniem może być albo poświęcenie sporej uwagi na zdobycie wiedzy, albo współpraca z dobrą agencją. Bo zalet wynikających z korzystania z modelu PPC jest zdecydowanie więcej niż wad.

Co może dać Ci kampania w Google AdWords z wykorzystaniem modelu PPC?

Jedną z największych zalet kampanii PPC w Google Ads jest możliwość modyfikowania ustawień w trakcie trwania kampanii – nie musisz na początku decydować się konkretne parametry, których będziesz się trzymać do końca kampanii. Dzięki temu możesz kontrolować budżet. Zanim kampania dobiegnie końca będziesz mieć możliwość wprowadzania zmian w stawkach PPC, słowach kluczowych, reklamach czy ogólnym budżecie. Możesz też zarządzać zarówno budżetem dziennym, jak i tygodniowym czy miesięcznym.

Kampanie PPC W Google Ads pozwala Ci precyzyjnie kierować reklamy i skrupulatnie określać grupy docelowe. Dzięki temu skuteczność reklam znacznie się zwiększa. Aby dobrze dobrać grupę docelową, warto wykorzystać dane demograficzne, dokładnie przeanalizować potrzeby i oczekiwania konsumentów, dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wybrać czas emisji reklam.

Na koniec nie sposób nie wspomnieć o tym, że reklamy PPC są efektywne i pozwalają osiągnąć szybkie rezultaty, a także realnie wpłynąć na cele biznesowe firmy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia i czas na kontrolowanie przebiegu kampanii.

Exit mobile version