niedziela, 29 czerwca 2025
TARNÓW +48 14 627 50 50  NOWY SĄCZ +48 18 449 06 00 

103,6 FM | 101,2 FM | 88,3 FM | 105,1 FM

  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
Brak
View All Result
POSŁUCHAJ
RDN
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
SŁUCHAJ
RDN

Reklama PPC w Google Ads – co może Ci dać, a kiedy lepiej nie korzystać z modelu PPC

Radio RDNautor / źródło: Radio RDN
2021/01/29 - 07:07
- AKTUALNOŚCI
A A
glowne 20210128155236 g0da36a2a0dfd4daec7399162da036efbab3f9edea7cb9b10bfe1cbb3045c66d029a373a30bb3171560c75446a8e49ec8e1f568e02f737dcb8dcbc8a36f1d634d 1280
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

PPC, inaczej pay per click, to forma rozliczania reklamy – reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w daną reklamę emitowaną w sieci. Reklamy PPC są skutecznym i efektywnym sposobem na promowanie marki w Internecie, ale nie zawsze. Sprawdź, co w praktyce oznacza reklama PPC i jakie korzyści przynosi kampania Google Ads w modelu PPC, a kiedy lepiej z niej zrezygnować.

PPC w Google Ads i nie tylko – na jakich zasadach działa reklama PPC?

Reklamy PPC można emitować na różnych platformach. Model ten jest wykorzystywany np. na Facebooku czy LinkedInie, jednak to inne narzędzie cieszy się największą popularnością i skutecznością. Mowa do Google Ads (kiedyś Google AdWords).

Co charakteryzuje model PPC? Przede wszystkim to, że nie płacisz z góry za kampanię reklamową ani za wyświetlanie reklam. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zareaguje na komunikat i kliknie reklamę. Jest to największa zaleta reklam PPC. Dlaczego? Ponieważ możesz kontrolować zarówno budżet, jak i efektywność działań.

Kluczowe dla sukcesu kampanii PPC jest dobre wyznaczenie celu kampanii, a także dopasowanie zasięgu kampanii do swoich potrzeb i możliwości (także finansowych).

Ile kosztują reklamy PPC w Google Ads?

Ceny reklam PPC są bardzo różne. Wiele zależy m.in. od konkurencyjności branży, jakości strony internetowej, do której kierują reklamy czy słów kluczowych, na które pozycjonowana jest witryna. Za jedno kliknięcie użytkownika w reklamę możesz zapłacić od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu lub kilkuset złotych. Warto więc dobrze opracować strategię Google Ads, żeby nie przepalić niepotrzebnie budżetu i dopasować ceny reklam do Twoich możliwości finansowych. Żeby zaplanować skuteczne działania, warto zdecydować się na współpracę z agencją marketingową, która dysponuje odpowiednimi umiejętnościami, wiedzą, doświadczeniem i narzędziami marketingowymi. Na stronie adcookie.pl znajdziesz informacje na temat zakresu działalności agencji marketingowej, działającej na podstawie strategii marketingu 360 stopni.

Kiedy reklama PPC może się nie sprawdzić?

Zacznijmy przewrotnie – od potencjalnych wad PPC w Google Ads. Nie istnieją przecież narzędzia doskonałe, które działają zawsze i w każdych okolicznościach. Także PPC może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeśli strategia w Google Ads nie będzie dobrze opracowana.

Po pierwsze kampania PPC w Google Ads wymaga systematycznych kontroli i analiz oraz odpowiedniego zarządzania reklamą. Przebieg kampanii trzeba kontrolować na bieżąco i sprawnie reagować na wyniki analiz. Prowadzenie takiej kampanii wymaga czasu i uwagi (mimo iż interfejs Google Ads i zarządzanie systemem PPC jest stosunkowo intuicyjne). Jeśli w natłoku codziennych obowiązków nie wystarczy Ci czasu na zarządzanie kampanią, możesz stracić budżet na nieskuteczne działania. Istnieją dwa dobre sposoby na odniesienie sukcesu w kampanii – poświęcenie na nią sporo czasu lub zatrudnienie agencji marketingowej.

Po drugie model PPC może być dla Ciebie nieodpowiedni, jeśli chcesz konkurować z firmami, które mają znacznie większy budżet niż Twój i mogą/chcą przeznaczyć na reklamę więcej środków. Sukces kampanii zależy bowiem nie tylko od Twojego budżetu, ale też od budżetu, jakim dysponuje konkurencja. Wszystko dlatego, że model PPC opiera się często o system aukcji i licytacji. Przed wdrożeniem kampanii warto więc sprawdzić, czy Twoja konkurencja i firmy o większych możliwościach finansowych również korzystają z reklam PPC.

Po trzecie, gdy kończy się Twój budżet przeznaczony na kampanię, reklamy przestają się wyświetlać. Przekazy reklamowe są emitowane tylko wtedy, gdy za nie płacisz. Musisz więc dobrze zaplanować strategię w Google Ads oraz wdrożyć odpowiednie działania SEO i SEM, dzięki którym Twoja strona będzie pozycjonowania długofalowo.

Jak być może zauważyłeś, trudności w prowadzeniu kampanii PPC polegają przede wszystkim na tym, że trzeba poświęcić sporo czasu i zdobyć odpowiednie umiejętności, aby działania były skuteczne. Zwłaszcza jeśli nie ma się dużego doświadczenia. Rozwiązaniem może być albo poświęcenie sporej uwagi na zdobycie wiedzy, albo współpraca z dobrą agencją. Bo zalet wynikających z korzystania z modelu PPC jest zdecydowanie więcej niż wad.

Co może dać Ci kampania w Google AdWords z wykorzystaniem modelu PPC?

Jedną z największych zalet kampanii PPC w Google Ads jest możliwość modyfikowania ustawień w trakcie trwania kampanii – nie musisz na początku decydować się konkretne parametry, których będziesz się trzymać do końca kampanii. Dzięki temu możesz kontrolować budżet. Zanim kampania dobiegnie końca będziesz mieć możliwość wprowadzania zmian w stawkach PPC, słowach kluczowych, reklamach czy ogólnym budżecie. Możesz też zarządzać zarówno budżetem dziennym, jak i tygodniowym czy miesięcznym.

Kampanie PPC W Google Ads pozwala Ci precyzyjnie kierować reklamy i skrupulatnie określać grupy docelowe. Dzięki temu skuteczność reklam znacznie się zwiększa. Aby dobrze dobrać grupę docelową, warto wykorzystać dane demograficzne, dokładnie przeanalizować potrzeby i oczekiwania konsumentów, dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wybrać czas emisji reklam.

Na koniec nie sposób nie wspomnieć o tym, że reklamy PPC są efektywne i pozwalają osiągnąć szybkie rezultaty, a także realnie wpłynąć na cele biznesowe firmy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia i czas na kontrolowanie przebiegu kampanii.

Tagi: TarnówArt. sponsorowany
Poprzedni

Bruk Bet Termalica Nieciecza zaprezentowała nowego piłkarza

Następny

Zimowa rekrutacja na PWSZ po raz pierwszy w historii

ZOBACZ RÓWNIEŻ

fot. sandecja.pl
AKTUALNOŚCI

Pierwszy sprawdzian Sandecji i duża niespodzianka

28 czerwca 2025
fot. sandecja.pl
AKTUALNOŚCI

Wielki powrót do Sandecji Nowy Sącz i słowackie wzmocnienie

28 czerwca 2025
b IMG 0537
AKTUALNOŚCI

Nowy król Bractwa Kurkowego intronizowany w Tarnowie

28 czerwca 2025
b IMG 0524
AKTUALNOŚCI

Nowi nadzwyczajni szafarze Komunii świętej. Do tego grona dołączyło 57 mężczyzn

28 czerwca 2025
zdjecie figura
AKTUALNOŚCI

Grota św. Kingi na 120-lecie Szkoły Podstawowej nr 2 w Kamionce Wielkiej. Wyjątkowy jubileusz [ZDJĘCIA]

28 czerwca 2025
fot. KM PSP w Tarnowie
AKTUALNOŚCI

Groźny wypadek w Tarnowie, dwie osoby trafiły do szpitala

28 czerwca 2025
prymicje biskupie
AKTUALNOŚCI

Prymicje ks. biskupa Jerzego Kołodzieja i 100-lecia parafii. Wyjątkowe uroczystości w Jurkowie [ZDJĘCIA]

28 czerwca 2025
fot. Krzysztof Jasiński
AKTUALNOŚCI

Z Maryją nieśmy światu nadzieję. 1 lipca rozpocznie się Wielki Odpust Tuchowski

28 czerwca 2025

NAJNOWSZE

fot. sandecja.pl

Pierwszy sprawdzian Sandecji i duża niespodzianka

22:10

Wielki powrót do Sandecji Nowy Sącz i słowackie wzmocnienie

22:10

Nowy król Bractwa Kurkowego intronizowany w Tarnowie

18:06

Nowi nadzwyczajni szafarze Komunii świętej. Do tego grona dołączyło 57 mężczyzn

16:04

Grota św. Kingi na 120-lecie Szkoły Podstawowej nr 2 w Kamionce Wielkiej. Wyjątkowy jubileusz [ZDJĘCIA]

16:04

Groźny wypadek w Tarnowie, dwie osoby trafiły do szpitala

14:02

Prymicje ks. biskupa Jerzego Kołodzieja i 100-lecia parafii. Wyjątkowe uroczystości w Jurkowie [ZDJĘCIA]

10:10

Z Maryją nieśmy światu nadzieję. 1 lipca rozpocznie się Wielki Odpust Tuchowski

09:09

W akcji śmigłowiec Black Hawk i kontrterroryści. Trwają poszukiwania 57-latka ze Starej Wsi [ZDJĘCIA]

09:09

Sektor kultury doceniony za pracę artystyczną. Za nami Gala Nagród Miasta Tarnowa

22:10

NIE PRZEGAP

fot. Policja Limanowa

Wypadki i nietrzeźwi kierowcy. Niebezpieczny długi weekend na Limanowszczyźnie

23 czerwca 2025
Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Sączu

Droga w Mystkowie będzie zamknięta. Sprawdź objazdy

17 czerwca 2025
5e84b384 a941 4b5a ab4a 39b0b69b3605

Marcel Kózka z Bielczy: Śpiewanie towarzyszyło mi od najmłodszych lat

26 czerwca 2025
RADIO KATOLICKIE
UN PAPIESKI
UNS
AKCJA KATOLICKA
BIBLOS
KULTURA TARNÓW
SRK
CARITAS
KANA
ITER
Małopolska
AKADEMIA TARNOWSKA

RDN MAŁOPOLSKA

ul. gen. Józefa Bema 14
33 - 100 Tarnów
tel.: +48 14 627 50 50
e-mail: info@rdn.pl

RDN NOWY SĄCZ

pl. Kolegiacki 4
33 - 300 Nowy Sącz
tel.: +48 18 449 06 00
e-mail: sacz@rdn.pl

AKTUALNOŚCI
RELIGIA
SPORT
KULTURA
GALERIE
PATRONATY
WSPARCIE

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN. 2024.

Brak
View All Result
  • Radio RDN
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • GALERIE
  • PATRONATY
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • KONTAKT
  • WSPARCIE

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN.

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj