Jak pasażerowie radzą sobie po zlikwidowaniu miejskich autobusów do gmin?

autobus gminy

Skarżą się głównie na zmianę trasy dawnej trójki – obecnie autobusu T03 – co zmusza ich do kupowania drugiego biletu w miejskiej komunikacji, by mogli dostać się do pracy czy bliżej centrum.

Pasażerowie mówią też o przerwach w rozkładzie jazdy tej linii.

– Problem będzie z dawną trójką, autobus T03, dużo osób dojeżdża do przychodni koło szpitala, a niestety T03 skręca wcześniej – z Klikowskiej na Szujskiego i pod Dworzec. Dla nas to jest duży problem, bo nie dojeżdżamy do centrum. Do pracy muszę się przesiadać i kupować drugi bilet na autobus miejski. Jest też dwa razy duża przerwa w rozkładzie. Gdy z pracy wychodzimy o 16.00 nie ma autobusu i musimy czekać półtorej godziny. Jest dużo na to skarg. To rozwiązanie nie jest dobre ani dla miasta, ani dla regionu, no ale jeśli miasto dyktuje takie warunki cenowe, to władze Gminy Tarnów i innych gmin nie miały pola manewru.

W niektóre trasy do gmin wyjeżdżają też busy.

Pasażerowie cieszą się jednak, że bilety nie poszły w górę. Standard również oceniają jako zadowalający.

– Jestem pozytywnie nastawiony do zmiany operatora, warunki wyglądają na dobre. Nie podrożały też bilety, mimo że w Tarnowie jest podwyżka.

Jak już informowaliśmy w naszych wiadomościach, problem z autobusem nr 3 mają też mieszkańcy Tarnowa, bo autobus przestał dojeżdżać do granicy miasta i skrócił trasę aż o dwa przystanki.

Zastępca wójta Gminy Tarnów Sławomir Wojtasik mówi, że będą rozważać możliwość korekt i w rozkładach, i na trasach.

Jak dodaje, niektóre rozwiązania zostały im jednak narzucone przez miasto, tak jest np. z przystankami, bo na wszystkie operator nie uzyskał zgody na zatrzymywanie się.

– Miasto zadedykowało na ul. Kochanowskiego nowoczesny punkt i zamierzeniem naszych sąsiadów jest skoncentrowanie tam wszelakiej komunikacji, żeby odciążyć centrum miasta, stad operator uzyskał zgodę na taką lokalizację. Nic nie jest przesądzone i będziemy w najbliższym czasie rozważać możliwości pewnych korekt, w tym również będziemy szukać rozwiązania co do zmiany przebiegu, bardziej dostosowania na potrzeby mieszkańców trasy nr 3.

Jak dodaje wójt Wojtasik, uwagi pasażerów dotyczą m.in. zakupu biletów u kierowcy.

Wszystkie wpływające sugestie są analizowane – mówi Sławomir Wojtasik. – Mieszkańcy zwracają uwagę, że zakup biletu u kierowcy rodzi pewnego rodzaju utrudnienie. Jest to nieuniknione. Niemniej jednak nie jest to poprawa komfortu podróżowania. Jest możliwość elektronizacji tego procesu zakupu biletów i to jest przed nami i będzie to z pewnością funkcjonować w przyszłości. Nasuwa się jeszcze wiele spostrzeżeń i uwag co do rozkładu jazdy, ale mieszkańcy przyznają, że spodziewali się, że będzie więcej problemów i trudności. 

Pasażerowie autobusów do gmin Tarnów, Pleśna i Lisia Góra, którzy ukończyli 70 lat – podobnie jak w tarnowskim MPK – mają przejazdy za darmo.

Od soboty, 9 stycznia, będzie już nowy punkt obsługi mieszkańców i sprzedaży biletów okresowy w budynku Dworca Autobusowego.

– Mieszkańcy narzekają, ze obecny punkt przy Pułaskiego, jest mały, niedostosowany, czekają na zewnątrz i są długie kolejki. Dobra wiadomość jest taka, że od soboty będzie działał punkt w nowej lokalizacji. Będą dwa oddzielne stanowiska do obsługi mieszkańców, czyli podwoimy możliwości sprzedaży biletów i wydawania kart. Mieszkańcy, będą oczekiwać już w hali, a nie na zewnątrz.

Przypomnijmy, miasto Tarnów końcem roku wypowiedział umowę na komunikację trzem gminom.

Zaproponowało im znacznie droższe usługi, które zdaniem wójtów przekraczały ich możliwości, stąd zdecydowali o wyborze prywatnego przewoźnika.

Tymczasem konsekwencją zmniejszenia wozokilometrów miejskim autobusom są duże zwolnienia w tarnowskim MPK.

Pracę straciło już 22 osoby, a jeszcze w tym roku straci kolejnych 17. Najwięcej, bo aż 30, to kierowcy.

Exit mobile version