10 rad jak pozycjonować stronę lokalnie i budować widoczność w Google

jak pozycjonowac strone internetowa w agencji i samodzielnie

W tym artykule poznasz 10 rad jak wypozycjonować stronę w Google samodzielnie, a niezbędna wiedza pozwoli Ci zweryfikować pracę agencji jeżeli zdecydujesz się na podjęcie współpracy z zewnętrzną firmą. 

Jak pozycjonować stronę w Google

Pozycjonowanie stron Google

Pozycjonowanie stron w Google to zadanie na długi czas w przypadku nowej domeny i trudnych fraz kluczowych, liczy się tutaj miesiące i tygodnie na efekty. Starsze domeny, które nie były spamowane linkami mogą przy dostarczeniu dobrych treści i poprawie linkowania w ciągu 2-3 miesięcy zyskać znaczna poprawę widoczności. Warto zauważyć że wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów Google strona poprawnie przygotowana i prowadzona będzie tylko zyskiwać na widoczności.

Jak pozycjonować wizytówkę w Google

Należy zacząć od jej kompleksowego i pełnego uzupełnienia w zdjęcia, opisy, nazwę, wybranie kategorii, dodanie wiadomości i zadbanie o regularne zdobywanie opinii.

Jak pozycjonować stronę za darmo

Jeżeli chcesz samodzielnie pozycjonować stronę musisz mieć po pierwsze dużo czasu na naukę i prowadzenie witryny. Strony internetowe konkurują ze sobą na ponad 200 czynników, należy zadbać praktycznie o wszystko od poprawnie przygotowanej strony pod względem SEO i technicznym po bogate treści i wartościowe linki zewnętrzne

Czy pozycjonowanie stron jest trudne ?

Poziom trudności wyznacza tutaj konkurencja, im więcej budżetu przeznacza na pozycjonowanie tym trudniej będzie jej dorównać. Ale nie jest to niemożliwe, często stare domeny i dinozaury branży pozycjonują się starymi metodami. Jeżeli zaczniesz budować pozycję i tworzyć stronę www wg. zaleceń i zgodnie z SEO możesz oczekiwać jeszcze lepszych efektów, jednak do tego potrzeba czasu i budżetu.

Jak poprawić pozycję w Google ?

Jeżeli Twoja strona nie jest widoczna w Google na proste frazy kluczowe lub po domenie to najpewniej nie jest zaindeksowana. Na start wpisz komendę site:domena.pl i zobacz czy jest w indeksie Google. Jeżeli tak zobacz w Google Search Console czy nie ma problemów. 

W przypadku gdy wszystko jest w porządku być może brakuje Ci dobrego contentu, rozbudowy podstron o nowe frazy kluczowe, budowę linkowania wewnętrznego i mocnych linków z zewnętrznych stron. W przypadku problemów warto wykonać audyt SEO, który wskaże problemy i sposób ich rozwiązania. 

W agencji interaktywnej Hauerpower z Krakowa dbamy o to by nasze działania były transparentne i przejrzyste dla naszych Klientów, jednak z doświadczenia wiemy że niestety w branży nie jest to powszechną praktyką.

Czy można nauczyć się pozycjonować stronę ?

Tak, jak najbardziej jest to możliwe. Trzeba jednak pamiętać że pozycjonowanie to mozolna praca zarówno nad stroną jak i zdobywaniem wysokiej jakości linków do strony. 

Pozycjonowanie strony zajmuje przede wszystkim dużo czasu. Zanim zasiądziesz do zdobywania linków i pozycjonowania, warto popracować nad samą stroną internetową, typowe zadania które należy sprawdzić / poprawić na co drugiej strony internetowej to  :

Odpowiednie przygotowanie strony techniczne oraz optymalizacyjne SEO, na nic nie zdadzą się zabiegi pozycjonowania bez poprawnie wyglądającej, responsywnej i szybkiej strony internetowej z certyfikatem SSL.

Odpowiednia struktura strony internetowej

Budowa struktury w której będziemy mieć menu dopasowane do fraz kluczowych np: pozycjonowanie stron, tworzenie stron, optymalizacja to struktura odpowiadająca głównym frazom kluczowym na które typowa agencja interaktywna chce rankować. Dodatkowo treść, optymalizacja i opisy meta powinny być zbieżne z tematyką podstrony.

Zadbaj o użyteczność UX strony www

SEO idzie w parze z UX, powstał tutaj specjalny termin SXO który łączy obie dziedziny. 

Dzieje się tak dlatego gdyż UX wpływa na czas przebywania użytkownika na stronie, a to z kolei jest sygnałem dla wyszukiwarki że strona jest wartościowa gdyż ma niższy współczynnik odrzuceń. Budowa przemyślanej struktury, nawigacji i intuicyjnego menu jest kluczem do zatrzymania użytkownika na stronie internetowej.

Budowanie wartościowego contentu, który będzie wyczerpywał dane zagadnienie. Ważne jest by nie duplikować treści i nie tworzyć wpisów za krótkich tj: poniżej 500 znaków gdyż taki content będzie osłabiał stronę internetową,

Budowanie bloga i wpisów pod konkretne frazy kluczowe, aby jednak wiedzieć na jakie frazy chcemy tworzyć posty wcześniej powinniśmy wykonać research fraz kluczowych w Google. Można tego dokonać ręcznie sprawdzając frazy kluczowe oraz ich potencjał i wolumen w Google KeyWords Planner, można też skorzystać z programów analitycznych jak senuto.com czy semstorm. Nie mniej wpis bez optymalizacji nagłówków, znaczników title oraz bogatej treści nie będzie rankował.

Dodaj stronę do Google Search Console

Pierwszym podstawowym krokiem jest dodanie strony do GSC czyli narzędzia Google, które pokaże Ci jak Google widzi Twoją stronę, jej skuteczność, parametry onsite i techniczne, w przypadku złych parametrów będziesz wiedział co poprawić.

Wdrożenie pozycjonowania lokalnego 

Pozycjonowanie lokalne pod konkretne miasta na przykładzie fraza+miasto.

Pozycjonowanie lokalne stron warto wdrożyć od razu na stronie. Są to dodatkowe podstrony zbierające ruch z konkretnej frazy kluczowej z miastem. Przykładowo jeżeli szukamy usługi pozycjonowania stron, powinniśmy dysponować podstroną pozycjonowanie stron w Krakowie, która będzie budować nam ruch z tej frazy

Pozycjonowanie stron cennik

Cennik pozycjonowania stron tak naprawdę nie powinien istnieć. Stare metody rozliczania za efekt są nierentowne i lubią być wykorzystywane przez agencję do szybkiego wypozycjonowania strony co wiąże się z nienaturalnym przyrostem linków. Należy ogólnie pracować z budową widoczności domeny na coraz to nowe słowa kluczowe niż tylko pozycjonować najczęściej słabymi linkami z stron specjalnie pod to tworzonych. 

Problemem rozliczania za efekt w przypadku pozycjonowania stron jest bardzo często pozycjonowanie przez agencję SEO fraz prostych do wejścia w TOP10, gdzie może okazać się że nie przynoszą one żadnego ruchu ani Klientów. 

Cennik pozycjonowania stron powinien być zależny od fraz kluczowych które mają potencjał, jednak by się tego dowiedzieć należy przeprowadzić analizę fraz kluczowych i research SEO, który pokaże z jaką konkurencją przyjdzie nam się zmierzyć w top10. Będzie wtedy można oszacować budżet potrzebny na zbudowanie przynajmniej linkowania zewnętrznego zbliżonego do konkurentów. 

Jak sprawdzić linki do strony www ?

Można to wykonać programami analitycznymi typu ahrefs.com lub semrush.com, pokażą one jak mocne linki ma konkurencja i ile budżetu trzeba będzie przeznaczyć na podobny zakres zaplecza i linków.

Popularne programy pomocne w pozycjonowaniu stron

Do najlepszych programów analitycznych pomocnych w pozycjonowaniu stron można zaliczyć : 

Programy do analizy onsite strony internetowej

Pokazują one stopień i jakość optymalizacji strony

  1. semrush.com – analiza onsite i offsite, wielozadaniowy kombajn SEO,
  2. ahrefs.com – analiza linków zewnętrznych z parametrami TR i DR oraz onsite,
  3. screamingfrog – analiza techniczna strony, znajduje wszelkie problemy, duplikacje, brakujące nagłówki, znaczniki alt, problemy z linkowaniem i statusami podstron
  4. seosurfer.com – program do analizy treści. Doskonały przy tworzeniu treści i budowaniu contentu
  5. senuto.com – program do budowania pomysłu na content, analizuje Twoją stronę pod względem widoczności na frazy kluczowe oraz posiada ogromną bazę słów kluczowych możliwych do wykorzystania i analizy wolumenu i potencjału pod budowę ruchu do strony internetowej

Programy do analizy linków zewnętrznych

Typowym programem używanym przez profesjonalistów w pozycjonowaniu stron www jest ahrefs.com lub semrush.com, nie wychodzą one najtaniej co przy pozycjonowaniu samodzielnym może nie być opłacalne ale jeżeli myślisz o długofalowej pracy przy swojej stronie na pewno warto zaopatrzyć się w jeden z nich.

Exit mobile version