Nie minęły jeszcze dwa dni od rozpoczęcia VII edycji 'Mieszkania za remont’ w Tarnowie, a do Miejskiego Zarządu Budynków wpłynęło 25 zgłoszeń.
Jak mówi prezes MZB Bernard Karasiewicz, tym razem w ofercie jest 16 mieszkań, które czekają na nowych właścicieli oraz remont.
– Mamy siedem mieszkań o powierzchni ponad 40 m2 i dziewięć lokali do 40 m2. W sumie na te mieszkania trzeba będzie ponieść nakłady od 15 tysięcy złotych do 100 tysięcy złotych, w zależności od rodzaju wykonywanych remontów. Każdy kto zakwalifikuje się do przydziału mieszkania może liczyć na zwolnienie z kaucji, która wynosi sześciokrotność czynszu, ale także przez pół roku jest zwolniony z płacenia czynszu.
Zazwyczaj na jedno mieszkanie przypada kilka zgłoszeń. Są to albo wielodzietne rodziny, które szukają większego lokum lub np. osoby samotne, które chciałyby dokonać wymiany na mniejsze mieszkanie.
W tym roku dostępne są mieszkania m.in. na ul. Pułaskiego, Dwernickiego, Lwowskiej, Szpitalnej, Krakowskiej czy Bema.
Żeby zgłosić się do programu 'Mieszkanie za remont’ trzeba spełniać pewne kryteria dochodowo-mieszkalne.
– Przede wszystkim trzeba być mieszkańcem miasta Tarnowa, a po drugie dochody z trzech ostatnich miesięcy wynoszą od 500 zł do 4 000 zł, w zależności od tego, czy to jest rodzina wieloosobowa czy jednoosobowa. Te wymogi obowiązują do wszystkich kryteriów przydziału mieszkania. Każdy z wnioskodawców ponadto musi określić, którym mieszkaniem jest zainteresowany – wylicza Bernard Karasiewicz.
Z tej formy wynajmu nie skorzystają jednak osoby posiadające zadłużenie z tytułu opłat za używanie lokalu, w tym lokalu lub tymczasowego pomieszczenia wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu miasta, lub wobec których został orzeczony wyrok eksmisyjny.
Rodziny składające wnioski otrzymują punkty. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów przez kilka osób, obywa się losowanie.
Zapisy i składanie wniosków potrwa do 19 lipca. Po tym okresie nastąpi weryfikacja i ich rozpatrzenie.
Osoby, które otrzymają przydział na mieszkanie podpisują z Miejskim Zarządem Budynków umowę na wykonanie remontu. Po jego ukończeniu następuje sprawdzenie lokalu, czy wszystko zostało zrobione, a następnie zostanie podpisana kolejna umowa na użytkowanie lokalu, która jest na czas nieoznaczony.