Sklep internetowy to jedna z popularniejszych form prowadzenia biznesu. Rynek ecommerce powiększa się każdego roku – w 2021 wzrost wynosił 14%. Coraz szersze grono osób pragnie zarabiać online, korzystając z modelu dropshippingowego, importując lub wytwarzając swoje produkty. Samo stworzenie witryny internetowej to dopiero początek przygody – trzeba przecież wiedzieć, jak wypromować swój sklep internetowy.
W tym artykule znajdziesz garść wskazówek o tym jak wypromować sklep online, a po większą porcję wiedzy, zapraszamy na bloga Warszawskiej Grupy Mediowej.
Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-sklep-internetowy/
Najlepsze efekty uzyskuje się dzięki wykorzystaniu wielu kanałów promocji. Pozwala to zagospodarować kompletny lejek sprzedażowy – zwiększyć rozpoznawalność marki, wzbudzić zainteresowanie jej ofertą i wygenerować sprzedaż. Później należy zadbać o wysokiej jakości customer service i lojalność.
Poszczególne elementy reklamowe działają na różnych etapach lejka i przynoszą odmienne efekty. Tylko dzięki działaniu omnichannel możemy w pełni efektywnie realizować promocję sklepu. Nie każdy przedsiębiorca wie, jak reklamować sklep internetowy, aby uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe. Z tego względu warto rozważyć współpracę z domem mediowym, który posiada doświadczenie w zakresie ecommerce.
Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?
Reklama w telewizji i radiu to działania często pomijane przez właścicieli sklepów internetowych, którzy skupiają się na rozwiązaniach internetowych. Dzieje się tak, ze względu na fakt, że reklama telewizyjna kojarzy się z czymś drogim i niedostępnym – nie zawsze jednak to prawda. Domy mediowe często posiadają w ofercie tzw. lasty, które można kupić w okazyjnych cenach.
Dobrze zaprojektowany spot reklamowy jest niezwykle skuteczny. Świetnie sprawdza się również lokowanie swoich produktów w lubianych serialach i programach telewizyjnych, cieszących się popularnością.
W przypadku sklepu internetowego niezwykle istotne jest to, aby stał się widoczny w Google. Wyszukiwarka internetowa to miejsce gdzie zazwyczaj kierujemy się w poszukiwaniu produktów i odpowiedzi na nurtujące pytania. Wystarczy wpisać konkretne zapytanie w wyszukiwarce, a pojawi się szereg wyników, w tym wyniki organiczne oraz reklamowe.
Pod uwagę brane są przede wszystkim sklepy znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – internauci i internautki w większości sytuacji nie przechodzą na drugą czy trzecią stronę wyników. Pojawiają się jednak pytania – jak wypromować stronę w Google i na czym polega marketing w wyszukiwarkach?
Z pomocą przychodzi pozycjonowanie i płatne kampanie Google ADS. Kluczowe będzie zoptymalizowanie strony pod kątem SEO. Dlatego promocję powinniśmy poprzedzić audytem SEO, aby sprawdzić czy firma webdeveloperska zbudowała sklep zgodnie z dobrymi praktykami i wymogami. Więcej o marketingu w wyszukiwarkach, dostosowaniu strony, jej pozycjonowaniu i reklamie Google, przeczytasz w poniższym artykule:
Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-wypromowac-strone-w-google/
Pomysły na promowanie e-biznesu
Ważną kwestią podczas promowania sklepu internetowego jest wykorzystanie content marketingu. Internautki i internauci chętnie korzystają z ciekawych i wartościowych treści, takich jak wpisy eksperckie, podcasty, ebooki, vlogi itd. Za pomocą content marketingu możliwe staje się budowanie pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności sklepu oraz promowanie oferowanych produktów. Świetnym rozwiązaniem będzie prowadzenie firmowego bloga, na którym zaczną się pojawiać regularnie, interesujące wpisy – w formie poradników, ciekawostek, czy historii. Trzeba dążyć do tego, aby pokazać się jako ekspert w swojej branży, wzbudzić zaufanie, a w efekcie czego – zachęcić do skorzystania z oferty. Wartościowe teksty będą generowały ruch i pomogą w pozycjonowaniu poprzez zwiększenie ilości treści i słów kluczowych. Teksty powinniśmy wzbogacić o wysokiej jakości zdjęcia oraz infografiki.
Pozostałe, popularne narzędzia i kanały marketingowe
Firma prowadząca sklep internetowy powinna udzielać się w mediach społecznościowych. Ich dobór musi mieć odzwierciedlenie w grupie docelowej – w niektórych branżach wystarczy Facebook i Instagram, a w części np. branży modowej, dobrze sprawdzi się również Pinterest czy TikTok. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku i Instagramie to doskonała okazja do nawiązania stałej relacji z odbiorcami. Z platform społecznościowych korzysta mnóstwo osób, wśród których znajdują się potencjalni klienci i klientki. Firma udzielająca się w social media ma możliwość wchodzenia w interakcje z nimi.
Godna polecenia będzie również reklama sklepu internetowego za pomocą newslettera. Blog, kody rabatowe i social media świetnie nadają się do tego, aby zachęcić do subskrypcji.
Planując promocję sklepu pomyślmy również nad wykorzystaniem działań PR, organizacją wydarzeń, wdrożeniem programów partnerskich i lojalnościowych oraz influencer marketingu.