Czy pozycjonowanie sklepów e-commerce się opłaca?

zdj 1 1 1

Popularność sklepów internetowych staje się coraz bardziej znacząca. Komfort zakupów, szeroka oferta dostępnych produktów, bezpieczny system płatności – to wszystko odzwierciedla zalety wynikające z e-handlu. Z uwagi na tę popularność warto przyjrzeć się metodom, które pozwolą wyróżnić się na tle innych konkurencyjnych sklepów. Czy inwestycja w SEO to dobry krok? Sprawdzamy!

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Mechanizm wyszukiwania jest prosty i intuicyjny – jeżeli internauta chce kupić jakiś konkretny produkt – wystarczy, że wpisze w Google odpowiednią kombinację słów, która będzie najlepiej opisywać przedmiot, którego poszukuje. Wówczas wyszukiwarka zaprezentuje strony, których zawartość będzie najlepiej odpowiadać sformułowanemu zapytaniu. Realnie użytkownicy zwracają uwagę na pierwsze kilka – kilkanaście witryn. Im wyżej Google prezentuje wyniki, tym większa szansa na to, że użytkownik zdecyduje się odwiedzić tę stronę. I to właśnie jest nadrzędną misją pozycjonowania sklepu e-commerce – czyli zadbanie o to, aby strona sklepu internetowego miała szansę zająć jak najwyższe pozycje w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie w e-commerce: od czego zacząć?

Pierwszym krokiem powinno być przeprowadzenie gruntownej analizy sklepu internetowego. Dzięki temu będzie można zbadać sytuację wyjściową witryny, poznać jej błędy (zarówno te dotyczące CMSa jak i techniczne). Równie istotna jest dokładna eksploracja branży oraz konkurencyjnych sklepów. Dalsze etapy wyrażają się we wdrożeniu zmian sugerowanych w audycie, optymalizacji witryny oraz rozbudowie treści na stronie sklepu pod konkretne frazy kluczowe. Kolejne punkty na liście obejmują dodawanie linkowań wewnętrznych oraz systematyczne tworzenie artykułów publikowanych na zewnątrz witryny wraz z linkiem kierującym do strony sklepu.

Jak długo trzeba czekać na efekty?

Ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wiele zależy od sytuacji wyjściowej witryny, jak i od obecnej konkurencji oraz podejmowanych przez nią działań. Jak łatwo się domyśleć – konkurowanie z firmami, które od lat inwestują w SEO będzie wymagało od pozycjonera o wiele większego nakładu pracy i cierpliwości. Podczas tych działań warto także wziąć pod uwagę panującą sezonowość w branży – trudno bowiem oczekiwać dynamicznego wzrostu sprzedaży mebli ogrodowych w sezonie zimowym.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – czy warto?

Jeżeli tylko zależy Ci na tym, aby zintensyfikować sprzedaż w Twoim sklepie – pozycjonowanie będzie jednym ze skutecznych sposobów, które pozwolą Ci osiągnąć ten cel. Warto przy tym zaznaczyć, że na efekty pozycjonowania trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. W ostatecznym rozrachunku to systematyczne działanie zaowocuje w postaci wyższych pozycji w Google. Dzięki temu zwiększasz szanse na to, że internauci, którzy są realnie zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami trafią do Twojej witryny. Zwiększenie wartościowego ruchu na stronie, wyższa ilość konwersji – to wszystko pomoże poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Exit mobile version