Osoby, które chcą usunąć azbest z dachów swoich domów, mogą liczyć na bezpłatne wsparcie ze strony samorządu. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek i skontaktować się z pracownikami Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Trwa właśnie nabór wniosków.
– Możemy zagwarantować, ze wszystkie wnioski, które wpłyną w tym roku, zrealizujemy do marca przyszłego roku. Apelujemy, żeby jeśli ktoś nosi się z takim zamiarem, to, żeby to w tym terminie zrobił. W tej chwili tę gwarancję dać możemy, a od marca może być różnie, bo wejdziemy w nowe i nieznane jeszcze finansowanie, program i realizacje – mówi Stanisław Ryba, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Starostwo rocznie usuwa azbest z około 450 posesji na terenie powiatu nowosądeckiego.
Urząd pokrywa koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Azbest z dachu trzeba ściągnąć na własny koszt.
Wnioski możne składać osoba, która ma tytuł prawny do nieruchomości, z której usuwany jest azbest. Druk wniosku dostępny jest w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33 pok. 115 oraz na stronie internetowej www.bip.nowosadecki.pl.


![Pożar garażu w Łękawicy. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA] 3 fot. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/kolaz-pozar-350x250.jpg)









![Dwór z Wielogłów trafi do Nowego Sącza. Gdzie i kiedy będzie można go zwiedzać? [ZDJĘCIA] 13 fot. Muzeum Ziemi Sądeckiej](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/10/muzeum-ziemi-sadeckiej-1-120x86.jpg)

