Osoby, które chcą usunąć azbest z dachów swoich domów, mogą liczyć na bezpłatne wsparcie ze strony samorządu. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek i skontaktować się z pracownikami Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Trwa właśnie nabór wniosków.
– Możemy zagwarantować, ze wszystkie wnioski, które wpłyną w tym roku, zrealizujemy do marca przyszłego roku. Apelujemy, żeby jeśli ktoś nosi się z takim zamiarem, to, żeby to w tym terminie zrobił. W tej chwili tę gwarancję dać możemy, a od marca może być różnie, bo wejdziemy w nowe i nieznane jeszcze finansowanie, program i realizacje – mówi Stanisław Ryba, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Starostwo rocznie usuwa azbest z około 450 posesji na terenie powiatu nowosądeckiego.
Urząd pokrywa koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Azbest z dachu trzeba ściągnąć na własny koszt.
Wnioski możne składać osoba, która ma tytuł prawny do nieruchomości, z której usuwany jest azbest. Druk wniosku dostępny jest w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33 pok. 115 oraz na stronie internetowej www.bip.nowosadecki.pl.




![Straż Gminna w Podegrodziu już w przyszłym roku? Samorząd dostał pieniądze na zatrudnienie pracownika i sprzęt [WIDEO] 5 Malgorzata Gromala](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/Malgorzata-Gromala-350x250.jpg)


![Zima nie przeszkadza w budowie zaplecza dla sportowców [ZDJĘCIA] 8 swidnik swietlica 4](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/swidnik_swietlica-4-350x250.jpg)






