W szkole w Tarnowcu dzieci mogą korzystać z nowoczesnej sali integracji sensorycznej

sala2

Kolumna świetlna, magiczne lampy do stymulacji, kule plazmowe, huśtawki, hamaki i 'wyzłaszczacze’ – to tylko niektóre elementy wyposażenia nowoczesnej sali integracji sensorycznej, która powstała w szkole podstawowej w Tarnowcu.

Jak mówi dyrektor szkoły Anna Filar, sala jest odpowiedzią na potrzeby dzieci.

– Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom przede wszystkim rodziców i dzieci. Niestety, sytuacja pandemiczna spowodowała, ze stan emocjonalny, stan psychiczno-społeczny dzieci pogorszył się. Jest coraz większe zapotrzebowanie dzieci na różnego rodzaju wyciszenia, stymulacje i dlatego powstała ta sala. W naszej szkole będą się odbywały zajęcia psychologiczno-pedagogiczne. Każde dziecko będzie mogło z nich skorzystać, dlatego też ta sala jest dla nas ogromną pomocą.

Pedagog szkolny Renata Tyńska, podkreśla duże znaczenie integracji sensorycznej w rozwoju dzieci.

– Zmysły wpływają na siebie i współpracują z mózgiem. Gdy cała ta maszyneria działa bez zarzutu, czyli gdy bodźce są odbierane i przetwarzane właściwie, wtedy mówimy o integracji sensorycznej. Wówczas mamy łatwość odbierania świata. O zaburzeniu integracji sensorycznej mówimy wtedy, gdy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przekazywania bodźców zmysłowych. Problem zaburzenia integracji sensorycznej może znacznie utrudnić funkcjonowanie takiego dziecka w codziennym życiu. Sala sensoryczna przyczyni się do tego, aby dzieci pełniej się rozwijały.

W sali integracji sensorycznej dzieci będą mogły wyciszyć się, a podczas ćwiczeń prowadzonych w formie zabaw, poprawić koncentrację, koordynację ruchową, percepcję, artykulację czy pamięć wzrokową oraz słuchową.

Sala integracji sensorycznej w szkole w Tarnowcu jest kolejnym tego typu miejscem w gminie Tarnów. Pierwsza taka sala powstała w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Porębie Radlnej.

Exit mobile version