PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii kolejowej 104 Chabówka – Nowy Sącz. Na razie chodzi o odcinki Klęczany – Nowy Sącz i Chabówka – Rabka Zaryte.
Celem jest przywrócenie połączeń kolejowych między Nowym Sączem i Chabówką.
– Jest to trudny teren, ale bardzo istotny. Dzięki tej inwestycji, na tej linii będzie można jechać nawet 150 km/h. Częściowo prace będą prowadzone w centrum miast – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Projekt zakłada między innymi przebudowę stacji i przystanków w Marcinkowicach oraz w Nowym Sączu. Powstaną też wiadukty kolejowe przy ul. Krakowskiej w Nowym Sączu oraz w okolicy ul. Kolejowej i Zielonej.
Władze PKP PLK informują też, że przetargi na modernizację pozostałych odcinków linii Chabówka – Nowy Sącz powinny być ogłoszone jeszcze w tym roku.
– Ruszają pierwsze przetargi na modernizację linii z Chabówki do Nowego Sącza. Jest to element większej całości, której częścią stanie się w kolejnych latach także nowa linia kolejowa Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. To ważna inwestycja dla całej Małopolski, ale szczególnie istotna dla regionu Sądecczyzny, który w wyniku wieloletnich zaniedbań stał się wykluczony komunikacyjnie. Zmieniamy oblicze polskiej kolei i te przetargi są tego dowodem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.