Dyrektorzy do 21 lutego mają zgłosić do organu prowadzącego szkołę deklarację odnośnie planowanej liczby godzin przeznaczonych na zajęcia psychologiczno-pedagogiczne w placówce.
Psycholog Patrycja Paterak z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie zauważa, że problemy natury psychologicznej nie omijają także młodych tarnowian.
Jak przyznaje, skutki mogą być tragiczne, dlatego tak ważne jest, by nie bagatelizować żadnego problemu.
– Każdy rodzic myśli, że dziecko ma drobne problemy i od tego tak naprawdę zaczyna się duży problem, że dziecko jest niewidoczne dla rodziców, że dziecko nie ma w nich oparcia, nie ma u nich pomocy. To, że jest grzeczne czy że milczy to nie znaczy, że nie jest np. ofiarą gwałtu, czy że nie jest ofiarą prześladowań w klasie czy w szkole, czy też nie zostało w jakiś sposób zastraszone.
Dodatkowe zajęcia z zakresu psychologiczno-pedagogicznej w szkołach mają ruszyć od 1 marca.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przekazało na ten cel 180 mln zł.