Telefoniczni oszuści podają się za pracowników ZUS-u

oszuscioszusci

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustami, podającymi się za konsultantów. Próbują oni wyłudzić dane z kont bankowych oraz z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

O próbach oszustwa od kilku dni pracowników ZUS informują sami klienci instytucji. Zazwyczaj osoba dzwoniąca posługuje się łamaną polszczyzną, próbując przekonać słuchacza, że miał, lub powinien zmienić numer telefonu, który służyłby stricte do logowania się na konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

Za tym idzie oczywiście potrzeba podania potrzebnych loginów i haseł. W ten sposób coraz częściej oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.

Dlatego nigdy nie należy podawać dzwoniącemu danych osobowych, w tym danych logowania do PUE, nawet jeśli w telefonie wyświetla się informacja, że dzwoni konsultant z ZUS. Pracownicy zakładu ostrzegają i przypominają, że jego konsultanci nie dzwonią w takich sprawach do klientów.

Jeśli już pracownicy ZUS dzwonią, to odpowiadają na wcześniejsze pytania, na przykład w sprawie zwolnień lekarskich, lub w innej, konkretnej sprawie.

Ponadto każdy z konsultantów ma obowiązek przestawić się przed rozmową z imienia i nazwiska.

Warto zapamiętać numer, z którego dzwonią oszuści. To 22 560 16 00.

Exit mobile version