Zobacz galerię:
Po modernizacji linii kolejowej 104 może być jeszcze większy problem z korkami na drodze powiatowej w Marcinkowicach, niedaleko torów. Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Sączu oraz inwestor prac kolejowych szukają rozwiązania, jak w przyszłości rozładować ruch przy skrzyżowaniu drogi powiatowej z gminną. Po tym jak wrócą tu pociągi, to miejsce może być problematyczne dla kierowców.W związku z trwającymi pracami kolejowymi na drodze powiatowej w Marcinkowicach jest teraz wahadło i sygnalizacja świetlna. Skrzyżowanie z drogą gminną oraz przejazdem kolejowym jest modernizowane, a dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu Wojciech Błażusiak informuje, że już teraz trzeba rozwiązać przyszły problem.
– Jest to dojazd do stacji PKP, ale też dojazd do przysiółka Kolonia. Obawy nasze, ale też inwestora, czyli PKP, są takie, że w tamtym miejscu może się korkować, ponieważ jest tam przejazd ze szlabanem, czyli tam nie będzie przejazdu bezkolizyjnego. Może się więc tak zdarzyć, że samochody które będą tam czekały na otwarcie szlabanu, będą korkowały drogę powiatową, zarówno od strony Nowego Sącza, jak i od Limanowej.
Powiatowy Zarząd Dróg współpracuje z inwestorem już od dłuższego czasu, aby ustalić schemat działania. Planowane są konkretne rozwiązania.
– Jest pomysł, aby faktycznie urządzić prawoskręt o długości około 100 metrów dla jadących od Nowego Sącza, dzięki któremu samochodu skręcające na stację i przysiółek Kolonia nie blokowałyby głównej drogi na Limanową. Jest też nasz pomysł, aby zrobić też lewoskręt dla jadących od strony Limanowej, ale na to nie ma miejsca, więc teraz udało się chociaż przekonać PKP, żeby na wyjeździe w prawo ze stacji i przysiółka Kolonia w stronę Limanowej zrobić pas włączający
– dodaje Wojciech Błażusiak.
Możliwe, że to wykonawca prac przy linii kolejowej zrealizuje te pomysły w ramach trwających jeszcze robót przy torach.
Jak pomysł dodatkowych pasów do zjazdu oraz włączenia się do ruchu oceniają mieszkańcy Marcinkowic oraz kierowcy korzystający z trasy Limanowa – Chełmiec?
– Oczywiście, że by się przydało, bo to zmniejszy natężenie ruchu, nie będzie kolizji i ten ruch usprawni.
– Dobry pomysł. Teraz się tu korkuje, bo tam pracują, ale korkowało się już przed rozpoczęciem robót kolejowych.
– Są korki, bo jest ta budowa, ale jak tak zrobią, to te korki się zmniejszą i ruch by się odbywał normalnie. To dobry pomysł, ale trzeba to dobrze rozplanować.
W poniedziałek (15.12) wysłaliśmy zapytanie w sprawie skrzyżowania i przejazdu kolejowego w Marcinkowicach do PKP PLK. Czekamy jeszcze na odpowiedź.
Tymczasem jak słyszymy w Powiatowym Zarządzie Dróg w Nowym Sączu, w środę (17.12) miało miejsce spotkanie z inwestorem linii kolejowej. Decyzja w sprawie przebudowy skrzyżowania ma zapaść po nowym roku. Jeśli spółka PKP PLK porozumie się z samorządem, mogą tu powstać dodatkowe pasy do skrętu w prawo i w lewo zarówno od strony Nowego Sącza i Limanowej, jak i na drodze gminnej w obu kierunkach.
![Marcinkowice: Na drodze powiatowej powstaną dodatkowe pasy dla kierowców? To sposób na korki [ZDJĘCIA] 1 droga powiatowa](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/droga-powiatowa-750x536.jpg)






![Radni będą głosować na nowym budżetem powiatu limanowskiego. Jakie inwestycje są zaplanowane na 2026 rok? [WIDEO] 8 mieczyslaw uryga001](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/mieczyslaw_uryga001-350x250.jpg)


![Co dalej z tzw. sądeczanką? Kolejne decyzje mogą zapaść 8 grudnia [WIDEO] 11 Adam Wolak](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/Adam_Wolak-120x86.jpg)

![Będzie rekrutacja do żłobka. Teraz gmina szykuje się do odbioru budynku [WIDEO] 13 IMG 1869 scaled e1763549370466](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/IMG_1869-scaled-e1763549370466-120x86.jpg)

