Kolejnej zimy mieszkańcy Ryglic i okolic nie będą musieli marznąć w oczekiwaniu na autobus – zapowiada burmistrz Paweł Augustyn. W centrum miejscowości powstaje centrum przesiadkowe z ogrzewanym budynkiem, który będzie służył jako niewielki dworzec.
O realizowanej inwestycji burmistrz mówił w rozmowie Słowo za Słowo:
-W związku z tym, że uruchamiamy nowe linie autobusowe, to budujemy centrum przesiadkowe, taki mały dworzec. Takiego dworca nie było, był otwarty przystanek, gdzie mieszkańcy musieli przez wiele lat znosić różne warunki atmosferyczne. Centrum przesiadkowe to zajezdnia dla autobusów i budynek – poczekalnia na ok. 30 osób, ogrzewana, klimatyzowana. Będą tam również ubikacje, sanitariaty. Będą bardzo dobre warunki, będzie miejsce na rowery, ładowarki rowerowe, teren będzie fajnie zagospodarowany.
Od nowego roku ma się zmienić organizacja transportu publicznego – gmina chce m.in. wydłużyć trasę linii A-52 oraz zmienić przebieg trasy na linii A-54, by autobusy stawały w pobliżu tarnowskich szpitali.
-Wspólnie z Kolejami Małopolskimi jak i marszałkiem Województwa Małopolskiego uruchomiliśmy linię A-52 do Ryglic. Prowadzimy rozmowy, one są już praktycznie na ukończeniu, ale ostateczna decyzja marszałka ma być w tym tygodniu. W przyszłym roku chcemy przedłużyć linię A-52 do Lubczy, to będzie 9 kursów. Z Lubczy przez Kowalową, Joniny, powrót do Tarnowa przez Ryglice. Drugi autobus, A-54 z Lubczy do Tarnowa, ale w Skrzyszowie będziemy zjeżdżać na 'starą czwórkę’, i jedziemy pod 'nowy’ szpital. Tam będzie przystanek, żeby mieszkańcy mogli wysiąść do szpitala. Później przejazd ulicą Lwowską, następny przystanek w okolicy 'starego’ szpitala a potem dojazd do centrum Tarnowa.
Paweł Augustyn dodawał, że w planach jest też utworzenie nowej linii, łączącej Ryglice z Tuchowem. Zaznaczył jednocześnie, że decyzja w tej kwestii należy do marszałka województwa.
-Chcemy uruchomić linię z Ryglic przez Tuchów, Karwodrzę, Skrzyszów do Tarnowa. W Tarnowie też jest szpital, z którego bardzo dużo mieszkańców korzysta. Także do Tuchowa dojeżdżają do pracy. Zależy nam na tym, żeby te linie ruszyły od 1 stycznia, jesteśmy już po rozmowach, czekamy na akceptację marszałka.
Budowa centrum przesiadkowego, według planu, ma się zakończyć do czerwca 2026 roku.
Zmiany w trasach linii autobusowych, jeśli zostaną zaakceptowane, to zaczną obowiązywać z początkiem stycznia.
