Mieszkaniec Nowego Sącza myślał, że opłaca zamówienie znajomego. Stracił w ten sposób 1000 zł po oszustwie metodą na „BLIK-a”.
Młody mieszkaniec Nowego Sącza przez komunikator internetowy otrzymał wiadomość wysłaną z konta na portalu społecznościowym należącego do jego znajomego, z prośbą o udostępnienie kodu BLIK na kwotę 1000 złotych. Nadawca przekonywał, że wykorzystał już środki na swoim koncie, a pilnie potrzebuje opłacić zamówienie internetowe. Chcąc pomóc koledze, który znalazł się w potrzebie, sądeczanin wygenerował i przekazał kod, po czym zatwierdził transakcję.
Jak się później okazało się, za wszystkim stali oszuści, którzy najpierw na portalu społecznościowym przejęli konto znajomego pokrzywdzonego, a później podszyli się pod niego, wysyłając wiadomość z prośbą o kod BLIK. Kiedy go otrzymali i transakcja została zatwierdzona, wypłacili pieniądze w bankomacie na terenie województwa pomorskiego.
Oszukany mężczyzna zgłosił incydent na policję, która prowadzi czynności w tej sprawie. Jak przypominają funkcjonariusze, transakcji dokonanej za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć. Pozostają więc apele o rozwagę i czujność.
Chodzi przede wszystkim o ograniczone zaufanie, co do drugiej osoby, nieudostępnianie osobom niesprawdzonym kodów BLIK lub PIN-u do bankowej aplikacji mobilnej.











![Wolontariusze przeszli przez Nowy Sącz: "Moc tkwi w pomaganiu" [WIDEO] 12 wolontariusze e1764968429480](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/wolontariusze-e1764968429480-120x86.jpg)
![Nadawaliśmy na żywo z Wielkiego Jarmarku Bożonarodzeniowego. Są tu tylko produkty ręcznie robione [ZDJĘCIA] 13 gaeria](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/gaeria-120x86.jpg)

