’Tarnów potrzebuje rowerowej rewolucji’ – są już wstępne plany

PKbsf2Bn

Brak ciągłości ścieżek rowerowych i bezpiecznej możliwości wyjazdu z miasta to główne problemy na jakie wskazują tarnowscy rowerzyści. Dyskutowali o tym z władzami Tarnowa podczas tzw. Rowerowego Okrągłego Stołu.

Prezes klubu turystyki rowerowej 'Sokół Tarnów”, Andrzej Witek potwierdza, że jednym z najsłabszych punktów miejskiej infrastruktury rowerowej są drogi wyjazdowe.

– Tutaj brakuje mi promienistej możliwości wyjazdu z miasta. Takim głównym punktem mógłby być rynek. Z niego powinny odchodzić ciągi komunikacyjne w stronę szpitala, mostu w Zgłobicach, mostu w Ostrowie i innych kierunkach. Żeby była możliwość bezpiecznego wyjazdu z miasta.

Zastępca prezesa klubu turystyki rowerowej 'Sokół Tarnów”, Piotr Zieliński podkreśla, że poważnym i trudnym do rozwiązania problemem są braki w ciągłości ścieżek rowerowych.

– Wynikające najczęściej z warunków jakie panują w mieście, czyli dość wąskie pasy drogowe, gęsta zabudowa. Czasem po prostu brakuje miejsca na drogę rowerową. Jak jest przerwana ścieżka to rowerzysta musi albo zejść z roweru i przeprowadzić kawałek rower, albo proponuje się jakieś objazdy.

Prezydent miasta, Jakub Kwaśny po kolejnym spotkaniu Rowerowego Okrągłego Stołu przyznaje: Tarnów potrzebuje rowerowej rewolucji.

– Wydaje mi się, że potrzebujemy takiej rewolucji rowerowej w Tarnowie tak, żeby promować ten zdrowy tryb życia już od małego i żeby to jeżdżenie rowerem po Tarnowie było z jednej strony bezpieczniejsze, ale także dla kierowców. Żeby rower miał swoje miejsce, samochód swoje. Przyświecają nam takie trzy główne litery, ciekawy skrót: CBA czyli ciągłość bezpieczeństwo i asfalt.

Jakub Kwaśny dodaje, że powstał już projekt tego, jak w przyszłości miałaby wyglądać rowerowa mapa miasta.

– To jest ring wokół centrum miasta i tzw. popularne już szprychy. Szprychy to połączenie z głównymi drogami prowadzącymi do Tarnowa z ościennych gmin. W ramach tego programu będziemy chcieli w przyszłości również uzupełniać infrastrukturę rowerową na przykład o kolejne stacje. Być może trzeba będzie trzeba rozmawiać o stacjach ładowania rowerów elektrycznych.

Rowerzyści dodają również, że ważna jest kwestia nawierzchni ścieżek rowerowych. Uważają, że kostka brukowa powinna być zastępowana asfaltem.

Exit mobile version