Nowe perony, mosty i przejazdy. Rusza kolejny przetarg na linii Chabówka – Nowy Sącz

rabka zaryte grudzien 2024

fot. PKP PLK

W dwa lata przebudują 15 km torów między Rabką-Zaryte a Kasiną Wielką. Rusza kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej nr 104 w ramach projektu Podłęże – Piekiełko. Tym razem prace mają kosztować ponad 75 mln złotych.

Na początek prace będą dotyczyły rozbiórki starych torów i inwentaryzacji po poprzednim wykonawcy, z którym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała umowę ze względu na opóźnienia w realizacji inwestycji. Następnie zwycięzca ogłoszonego przetargu będzie miał za zadanie wybudowanie torowiska, po którym pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h.

Ważną częścią inwestycji pomiędzy stacją Rabka-Zaryte a osiedlem Fornale w Kasinie Wielkiej będzie budowa peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz na stacji Mszana Dolna. Zmodernizowanych też zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych, a kolejnych 16 będzie zlikwidowanych. Łącznie powstanie tam 66 budowli, w tym 14 mostów i 5 wiaduktów.

Kolejne przetargi mają być ogłoszone do końca 2025 roku. Jak zapowiada inwestor, czyli PKP PLK, całość prac nad projektem zwanym umownie Podłęże – Piekiełko ma zakończyć się do 2030 roku. To nie tylko modernizacja linii kolejowej 104 z Chabówki do Nowego Sącza, ale też budowa zupełnie nowego połączenia z Podłęża w kierunku regionu limanowskiego. Dzięki temu podróż z Nowego Sącza do Krakowa ma zająć godzinę, a z Zakopanego do Krakowa 90 minut.

Exit mobile version