Fałszywy pracownik banku w imieniu mieszkanki Sądecczyzny zaciągnął kredyt. Oszust zadzwonił do kobiety i pod pretekstem anulowania pożyczki wyłudził od niej poufne dane. W rzeczywistości użył tych informacji do zaciągnięcia trzech kredytów o łącznej sumie 123 tysięcy złotych. Policja szuka sprawców i apeluj o zachowanie ostrożności.
– Kilka dni temu mieszkanka Sądecczyzny odebrała telefon, a rozmówca przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że ktoś chce zaciągnąć w jej imieniu kredyt i żeby go szybko anulować, musi zainstalować w swoim telefonie aplikację, umożliwiają zdalną pomoc techniczną. Zdenerwowana kobieta postąpiła zgodnie ze wskazówkami rozmówcy. Później miała czekać, aż skontaktuje się z nią Policja, by przyjąć zgłoszenie o próbie oszustwa. Kiedy nikt nie zadzwonił, mieszkanka Sądecczyzny postanowiła wykonać telefon do banku. Wówczas okazało się, że została oszukana. Dzięki zainstalowanej aplikacji i formularzowi, który wypełniła, rzekomy pracownik banku w łatwy sposób uzyskał dostęp do jej poufnych danych
– informuje Aneta Izworska z zespołu ds. komunikacji społecznej Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu.
Policjanci przypominają, żeby zachować ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet gdy przedstawiają się jako pracownicy banku. Zawsze trzeba chronić swoje dane, w tym także numery telefonów.
Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego lub pulpitu. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.
Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku. Nie przekazuj kodów BLIK ani nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz.
Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości. Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom Policję.