Remonty nowosądeckich ulic dają się kierowcom we znaki. „Można sobie wybić zęby” [ZDJĘCIA]

kamienna

To między innymi ul. Kamienna, Matejki i Barbackiego. Remonty na obrzeżach Nowego Sącza, ale też w centrum miasta denerwują kierowców. Zwłaszcza teraz, gdy w mieście zwiększył się ruch po rozpoczęciu nowego roku szkolnego.

Brak poboczy, ruch wahadłowy. Kierowcy jadący ul. Kamienną w stronę granicy miasta z gminą Kamionka Wielka znów mają powody do narzekania. Znów, bo zaledwie rok temu zakończyły się tu utrudnienia związane z budową nowego mostu na Kamienicy. Teraz przebudowywana jest droga, a dodatkowo prace prowadzą też kolejarze w rejonie przejazdu i stacji kolejowej Nowy Sącz-Jamnica. To powoduje, że przejechanie tędy nie należy do najwygodniejszych.

Co na to kierowcy, którzy oczekują przed sygnalizatorami na wjechanie na wąską, jedną nitkę ulicy Kamiennej?

– Dobrze, że w końcu pan prezydent wziął się za ten kawałek, gdyż ten odcinek był jednym z takich najgorszych, zwłaszcza, jak się tutaj jeździło szczególnie dostawczakiem, czy autem ciężarowym, to można było sobie dosłownie wybić zęby

– powiedział jeden z kurierów, jeżdżących na tej trasie.

– Bardzo dobrze, że ta droga jest robiona, bo przez wiele lat była w katastrofalnym stanie. Liczyłam jednak, że przed tym, jak dzieci wrócą do szkoły, to ta droga zostanie skończona

– mówiła jedna z kobiet.

– W końcu się zabrali za tę drogę, bo to już była tragedia. Mimo wszystko to jest powiatówka i nie powinna tak wyglądać

– dodaje inna z kierujących.

Władze Nowego Sącza zdają sobie sprawę, że po trwających w ubiegłych latach pracach w tym rejonie, kierowcy mogą czuć zniecierpliwienie. Wiceprezydent Artur Bochenek broni jednak decyzji o przebudowie.

– Po wybudowaniu nowego mostu aż się prosiło zrobić ten odcinek 4 km ul. Kamiennej, bo to były po prostu wertepy i ta droga naprawdę wymagała remontu, zważywszy, że to jest droga łącząca tak naprawdę kilka sąsiadujących ze sobą gmin. W związku z tym musimy się przyzwyczaić do tego, że takie remonty nie raz utrudniają nam życie i ruch.

W ramach prac ma zostać też wykonana ścieżka rowerowa oraz przejście dla pieszych. Przebudowa została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie blisko 3,5 mln złotych, a jej całkowity koszt szacowany jest na blisko 7 mln 400 tys. złotych.

Władze miasta informują, że prace mają trwać do końca roku.

– Wykonawca ma kilka miesięcy na zakończenie prac. W międzyczasie ma zapewnić przepustowość tej drogi. Wiadomo, że on jest teraz znacznie mniej dostępna, niż była.

Wyłączona z ruchu jest też częściowo ulica Matejki w centrum Nowego Sącza, a konkretnie odcinek między ul. Kopernika i Kościuszki.

To daje się kierowcom we znaki szczególnie rano, czy po południu i widać to już bardziej od początku września, szczególnie na Długosza przy plantach, w rejonie rynku maślanego, ul. Kościuszki i kościoła św. Kazimierza.

– Są utrudnienia i to duże. Bez przerwy jest to w rozsypce

– mówił jeden z kierowców.

– Jest problem, bo jak to obserwowałem, to pełno tu było tych przewodów i wszystkiego. Ale w tej chwili już jest jakiś odcinek drogi zrobiony

– zauważył starszy mieszkaniec ul. Matejki, jednocześnie kierowca, który od czasu remontu rzadko wyjeżdża samochodem na miasto.

– Są utrudnienia, ale jak się już zrobi, to już będzie na lata

– pozytywnie podsumował inny kierowca.

Zastępca prezydenta Nowego Sącza Artur Bochenek wyjaśnia, że umowa z wykonawcą przewiduje prace do końca roku.

Skąd więc pochodziły przesłanki o tym, że remont zakończy się przed rozpoczęciem roku szkolnego? Artur Bochenek wyjaśnia, że był to optymistyczny wariant.

– Żeby nie zakorkować w tej części miasta ruchu całkowicie, to chcieliśmy najpierw wyremontować ul. Matejki. Trochę się nam remont opóźnia, bo tam są dwa remonty, jeden przy drugim. Tam MPEC realizuje swoje zadania inwestycyjne, a Miejski Zarząd Dróg swoje, a oprócz tego sieci poszczególne, np. Orange, również realizuje swoje prace i w związku z tym również nam się to przedłuża. Tu jest jednak bardzo podobna sytuacja, jak na ul. Kamiennej, czyli zadanie musi być w tym roku zrealizowane.

Ulica Matejki również realizowana jest przy wsparciu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Umowa podpisana została w lutym tego roku z dofinansowaniem rzędu ponad 1,5 mln złotych. Całość prac na odcinku ponad 750 metrów ma przekroczyć 3 mln złotych.

Wracając do rejonu ul. Kamiennej, warto wspomnieć również o ul. Jamnickiej, gdzie też jest już końcówka prac i wkrótce planowane jest jej oddanie. Do końca listopada ma potrwać remont ul. Barbackiego w Nowym Sączu, a do końca roku ul. Traugutta.

A jak plany na kolejne remonty? Miasto chce wyremontować ulicę Rejtana, Gwardyjską, czy Freislera.

Zanim to nastąpi, od poniedziałku (9 września) od godziny 8:00 zamknięty dla ruchu zostanie kolejny odcinek ul. Matejki, od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Lwowską.

Objazd odcinka ul. Matejki będzie przebiegał ul. Sobieskiego (od ul. Długosza). Tam zostanie wprowadzony zakaz parkowania, by mogły tędy przejechać autobusy MPK.

Kierowcy będą mogli też na ul. Długosza skręcić w ul. Kopernika i pojechać nią w kierunku Bulwaru Narwiku. Ruch w drugą stronę nie będzie możliwy. Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu zapewnia, że przez cały czas przebudowy ul. Matejki przejazd ul. Lwowską ma być możliwy.

Nowy Sącz: Kolejny odcinek ul. Matejki zostanie zamknięty. Jeszcze większe utrudnienia

Exit mobile version