Podawali się za pracowników banku i dzwonili do mieszkańców regionu sądeckiego. Policjanci dostali ostatni kilka zgłoszeń o próbach oszustwa.
Fałszywi pracownicy banku informowali, że ktoś chce zaciągnąć kredyt w imieniu osoby, do której dzwonili.
Pod tym pretekstem chcieli wyłudzić dane dające dostęp do konta bankowych. Na szczęście mieszkańcy Sądecczyzny byli czujni i nie dali się oszukać.
Policja apeluje i przypomina, by w przypadku podobnych telefonów zachować ostrożność i nie podawać swoich danych. Pod żadnym pozorem nie powinno się instalować dodatkowych programów na telefonach lub komputerach, na których logujemy się do bankowości internetowej. Oszuści często starają się zalecić nam instalację takiego programu, a są to aplikacje do zdalnej obsługi telefonu lub komputera.
Nie podajemy też danych do logowania, kodów BLIK i nie autoryzujemy przelewów.
Nie należy działać pod presją, którą oszuści starają się wytworzyć. Najlepiej się rozłączyć i z innego aparatu zadzwonić do banku.
Porady policjantów:
– Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet gdy przedstawiają się jako pracownicy banku.
– Chroń swoje dane, w tym również numery telefonów.
– Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej.
– Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego lub pulpitu. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.
– Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
– Nie przekazuj kodów BLIK ani nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz.
– Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.
– Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom policję.