Centralny Port Komunikacyjny ominie region tarnowski?

train 8302635 1280

fot. zdjęcie ilustracyjne, pixabay.com

Ludzie nie mają dziś wsparcia od rządu – takimi słowami poseł PiS Wiesław Krajewski odniósł się do fali zwolnień, które przechodzą zarówno prywatne firmy, jak i państwowe spółki. Dla przykładu PKP Cargo zapowiedziało, że do końca września planuje zwolnić do 30 procent pracowników, zwalniają też prywatne przedsiębiorstwa.

Poseł Wiesław Krajewski w Słowo za Słowo na antenie RDN Małopolska wskazywał, że jednym z powodów grupowych zwolnień w państwowym gigancie jest zaniedbanie przez rządzących inwestycji, także w sektorze kolejowym.

– Nie ma dziś żadnych propozycji i to nie wróży dobrze dla Polaków, okazuje się, że przedsiębiorcy muszą sobie sami radzić, nie mają dzisiaj żadnego wsparcia od rządu, różnego rodzaju obietnice w zakresie rozwoju gospodarczego, mieszkalnictwa, chociażby inwestycje, które zostały zahamowane przez obecną władzę, czyli pokazanie, że projekt Centralny Port Komunikacyjny nie był dobrze przygotowany, konsekwencją tego jest utrata dla naszego regionu, czyli tzw. szprycha Kielce – Busko – Żabno – Dąbrowa Tarnowska i Tarnów, po tej aktualizacji zostało zlikwidowane. To są dowody, że obecny polski rząd nie martwi się o rozwój państwa polskiego, a tym bardziej o interes Polek i Polaków.

Wschodnia nitka szprychy nr 7 miała prowadzić przez Kielce, Busko Zdrój, Tarnów i Nowy Sącz.

Łącznie zaplanowano 10 szprych na terenie całego kraju.

Podróż w zmodernizowanych odcinkach miałaby przebiegać komfortowo i szybko, pociągi miałyby jechać z prędkością do 250 km/h.

Exit mobile version