Są umowy na modernizacje peronów w Małopolsce. Inwestycja PKP dotyczy m.in. Starego Sącza, Barcic, Rytra czy Żegiestowa-Zdroju

peron001

fot. ilustracyjne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowy z wykonawcami za nieco ponad 73 mln zł netto. Dotyczą one modernizacji peronów na 13 stacjach i przystankach w Małopolsce. Dzięki pracom osoby podróżujące pociągiem między Tarnowem a Muszyną i Krynicą mają zyskać lepszy dostęp do tej komunikacji.

Istniejące perony zostaną zburzone, a w ich miejsce powstaną nowe w standardzie, zapewniające lepszy komfort i dostępność do kolei wszystkich podróżujących. Obiekty wyposażone będą w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i odpowiednie oznakowanie. Powstaną też pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przewidziano także ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących.

Przy dojściach do peronów ustawione będą stojaki na rowery. Wszystko ma być gotowe w 2025 roku.

Prace dotyczą stacji i przystanków: Tuchów, Stary Sącz, Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Andrzejówka, Muszyna – na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów oraz przystanek Muszyna Zdrój – na lk. nr 105 Muszyna – Krynica.

Dodajmy, że umowy za ponad 56,6 mln zł, na realizację 9 zadań na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Muszyna, podpisano z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. Kontrakty na prace za nieco ponad 12,3 mln zł, obejmujące 3 przystanki na linii nr 96 – zawarto z Firmą Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. Przystanek Muszyna Zdrój, na linii nr 105 Muszyna – Krynica jest w zakresie umowy za prawie 4,3 mln zł, którą zrealizuje Biuro Doradztwa Technicznego i Nadzoru Inwestorskiego 'DIAGMOST’ Grzegorz Kędzierski.

 

Exit mobile version