Młodzi tarnowscy naukowcy z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych stworzyli przydatny wynalazek – wirtualne stanowisko szkoleniowe.
Użytkownik dzięki urządzeniu może poznawać zależności mechaniczne konstrukcji, co pozwala rozwijać hobby, swoje umiejętności związane z mechatroniką, automatyką i robotyką.
– Projektem, który wykonaliśmy jest wirtualne stanowisko szkoleniowe. Pomaga uczniom w nauce programowania sterowników, skryptów i robotów. W nasz projekt wpletliśmy technologię VR, co urozmaiciło i uatrakcyjniło nasz wynalazek. Przeprowadziliśmy badania wśród grupy 30 uczniów na kierunku technik-automatyk i wykazali się dużym zainteresowaniem wirtualnego stanowiska
– mówi jeden z młodych wynalazców Piotr Małek.
Wynalazek już cieszy się sporym zainteresowaniem, dostał się do finału konkursu Explory Week w Gdyni. A co najważniejsze, jest wykorzystywany i przydatny dla uczniów i nauczycieli.
– Zauważyliśmy na lekcjach, że nauczyciele wykorzystują rozwiązania, które stworzyliśmy. Są zamiary, żeby wykorzystać szerzej nasz wynalazek w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego oraz w naszej szkole
– dodaje drugi z projektantów Wiktor Niziołek.
Jak podkreśla opiekun uczniów Piotr Kapustka nauczyciel przedmiotów zawodowych, praca z tak uzdolnioną młodzieżą daje wiele radości i wsparcie pomysłów młodzieży owocuje.
-To praca dająca ogrom satysfakcji. Wystarczy zainspirować i wesprzeć młodych ludzi i efekt przyjdzie sam. No, może nie sam, bo to efekt wielogodzinnego poświęcenia uczniów poza zajęciami szkolnymi, ale myślę, że mnie i uczniom sprawia to ogromną satysfakcję.
Dwa pomysły tarnowskich uczniów ZSME dotyczące wirtualnego stanowiska szkoleniowego, a także wodnej karetki pogotowia, o której także informowaliśmy, będą reprezentować Małopolskę w międzynarodowym konkursie w Lyonie.