Co dalej z torami między Kasiną Wielką a Tymbarkiem? Miłośnicy kolei mają pomysł i apelują

kolej

fot. Lokomotywa - Koalicja Kolei Galicyjskiej

Miłośnicy kolei walczą o zmodernizowanie torów z Kasiny Wielkiej do Tymbarku. Ten malowniczy odcinek linii 104 Nowy Sącz – Chabówka jest wyjęty z planów przebudowy, bo nowa trasa minie go od północy.

Pismo w tej sprawie, między innymi do marszałka województwa i wojewody wysłali członkowie Lokomotywy – Koalicji Kolei Galicyjskiej, skupieni również w Forum Gmin Beskidu Wyspowego.

O modernizację apeluje ich przedstawiciel, Czesław Szynalik, znany z akcji Odkryj Beskid Wyspowy.

– Jeżeli nie podejmie się działań w tym kierunku, to ten odcinek zniszczeje. Cała inwestycja kosztuje kilkanaście miliardów, więc te kilkadziesiąt dodatkowych milionów na to przeznaczonych nie byłoby chyba jakimś wielkim kosztem. Musimy uczulać, że to jest nasza historia, nasze bogactwo, a równocześnie może być to niesamowita atrakcja turystyczna.

Według Czesława Szynalika na kilkunastokilometrowym odcinku nadal mógłby kursować pociąg retro. W budynkach dawnej stacji w Dobrej można by natomiast zorganizować muzeum z urządzeniami i infrastrukturą, której rozbiórka na linii 104. już trwa. Dobrym momentem jego otwarcia, jak mówią miłośnicy kolei, byłby przyszłoroczny jubileusz 140-lecia Galicyjskiej Kolei Transwersalnej.

Przypomnijmy, że trwają już pierwsze prace związane z modernizacją kolejowej trasy z Chabówka – Nowy Sącz oraz budową nowej linii z Piekiełka do Podłęża.

Modernizacja linii kolejowej Chabówka-Nowy Sącz. Ruszyły prace na pierwszych odcinkach

Exit mobile version