czwartek, 4 grudnia 2025
TARNÓW +48 14 627 50 50  NOWY SĄCZ +48 18 449 06 00 

103,6 FM | 101,2 FM | 88,3 FM | 105,1 FM

  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
Brak
View All Result
POSŁUCHAJ
RDN
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
SŁUCHAJ
RDN

Co to jest storytelling?

Artykuł sponsorowany

Wydawcaautor / źródło: Wydawca
2023/06/23 - 07:07
- AKTUALNOŚCI
A A
1 1 1
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

W marketingu, w którym cały czas zachodzą dynamiczne zmiany, wykorzystuje się przeróżne trendy. Storytelling nie jest nowością, ale właśnie mocnym trendem w content marketingu. Praktycznie codziennie słyszymy jakieś historie, ale mimo to jesteśmy w stanie zapamiętać tylko część z nich. Czy opowiedzenie historii związanej z marką lub produktem może przynieść oczekiwane efekty w działaniach marketingowych? Dowiedz się więcej na temat storytellingu.

Storytelling – o co chodzi?

W świecie ogromnej konkurencji coraz trudniej zwrócić uwagę klientów. Storytelling to tworzenie i opowiadanie historii, która ma angażować odbiorców. Umożliwia zwrócenie uwagi na markę bez nachalności, nie nakłaniając konsumentów bezpośrednio do zakupu produktu. Efektem historii usłyszanych przez klientów jest np. rozwiązywanie przez nich problemów. Poza tym, mogą się wczuwać w bohaterów, o których słyszą w historiach. Od wieków powstają przeróżne opowieści. Najstarszym znalezionym do tej pory przedstawieniem historii jest jaskinia Chauvet we Francji. Ponoć znalezione malowidła, prezentujące erupcję wulkanu, powstały 36 000 lat temu.

W dużej mierze już tamta forma spełniła swoje zadanie – przekazała informację. Wiemy o niej tysiące lat później i rozumiemy, na czym polegał przekaz. Storytelling w marketingu odgrywa podobną rolę, wykorzystuje różne formy przekazu, a dobrze zrealizowany może przynieść znakomite efekty.

Storytelling – z czego powinna się składać historia?

Klientom przeważnie najbardziej odpowiadają historie, z którymi mogą się utożsamiać. Dlatego powinny dotyczyć ich samych – nie mają to być opowieści o firmie. Wtedy odbiór może być taki, że marka rozumie klienta i ma produkty odpowiadające jego potrzebom, więc warto jej zaufać. Kluczowym elementem historii powinien być jeden bohater, z którym ta opowieść będzie kojarzona. Następnie należy pokazać problem, który zostanie rozwiązany za pomocą Twojego produktu lub usługi. Na koniec trzeba jeszcze zamknąć fabułę i wykorzystać wezwanie do działania (CTA). Masz to wszystko? Zatem możesz opowiedzieć klientom historię, ale jej sukces zależy od wielu czynników.

2

Storytelling – dlaczego warto?

Klienci są zmęczeni tradycyjnymi reklamami. Każdego dnia spotykają się z taką liczbą komunikatów, że w zdecydowanej większości nawet ich nie zauważają. Mowa tutaj o ślepocie reklamowej. Opowiadanie historii stało się rozwiązaniem, które lepiej sprawdza się w osiąganiu celów marketingowych. Dobre jej przekazanie, które trafi do odbiorcy, zainteresuje go, nie tylko umożliwia wypromowanie produktu, ale także wzmacnia pozytywny wizerunek marki, wzbudzi emocje oraz pozwoli zbudować więź między klientem i odbiorcą.

Storytelling – przykłady

Dotąd opowiedziano wiele historii, które odniosły sukces. Tak naprawdę ta forma komunikacji się nie nudzi. Firmy wciąż wymyślają nowe opowieści, które potrafią zainteresować. Oto przykładowe historie, o których warto wspomnieć:

Disney – reklama Disneylandu w Paryżu pokazała możliwości marki. To opowieść o małym kaczątku, które znajduje komiks o Kaczorze Donaldzie i ma obsesję na punkcie tego bohatera. Kiedy zbliża się zła pogoda, kaczątko wraz z rodziną musi uciekać, zostawiając za sobą ukochany komiks. Rodzina przeżywa zimną, mokrą noc, zanim ponownie pojawi się słońce i niespodziewanie dotrze do Disneylandu w Paryżu. Tam kaczątko zostaje powitane przez nikogo innego jak Kaczora Donalda. Film możesz zobaczyć tutaj: youtu.be/G4qMqbL9ACo.

Manchester United – ten klub piłkarski przygotował kampanię reklamową skierowaną na rynek chiński. Historia „Wake Up The Devil Inside You” to seria filmów łączących piłkę nożną, mangę i gry, która miała inspirować chińskich fanów futbolu. Gwiazdy Manchesteru United wykorzystują swoje umiejętności do walki ze złymi siłami pozaziemskimi, aby ratować świat. Film możesz zobaczyć tutaj: vimeo.com/286199396.

To tylko 2 przykłady, a udane akcje storytellingu ma za sobą mnóstwo marek. Więcej na temat takich działań możesz przeczytać w tym artykule: https://responsywnie.pl/storytelling/.

Poprzedni

Złoto Igrzysk Europejskich pozostaje w Tarnowie! Natalia Kałucka najlepsza w sprincie

Następny

Igrzyska Europejskie. Medale w piłce ręcznej plażowej w Tarnowie rozdane. Polacy daleko

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Jacek Lelek
AKTUALNOŚCI

Stary Sącz: Ponad 40 mln złotych na inwestycje. Jedną z nich będzie drugi Park&Ride [WIDEO]

4 grudnia 2025
mok
AKTUALNOŚCI

Radni KN chcą rozliczyć byłego dyrektora MOK… po roku od odejścia z instytucji. Benedykt Polański odpowiada

4 grudnia 2025
fot. Gmina Chełmiec
AKTUALNOŚCI

Św. Barbara już czuwa nad pracownikami Kopalni Surowców Skalnych w Klęczanach [ZDJĘCIA]

4 grudnia 2025
IMG20251202100301 01
AKTUALNOŚCI

Motocykliści z wielkim sercem dla dzieci z placówek opiekuńczych. Barwna parada przejedzie ulicami Tarnowa

4 grudnia 2025
paczki Caritas
RELIGIA

Caritas pomaga przed świętami

4 grudnia 2025
JRxTeAiX
AKTUALNOŚCI

Spełnij marzenie dziecka z rodziny zastępczej! Ruszyła akcja 'Listy do św. Mikołaja”

4 grudnia 2025
ErlX 5zl
AKTUALNOŚCI

Nadpotliwość stóp – nie tylko kwestia dyskomfortu

4 grudnia 2025
fot. pixabay.com
AKTUALNOŚCI

Podwyżka opłat za śmieci w gminie Wojnicz. Uchwalono jedną z najwyższych stawek w regionie

4 grudnia 2025

NAJNOWSZE

Jacek Lelek

Stary Sącz: Ponad 40 mln złotych na inwestycje. Jedną z nich będzie drugi Park&Ride [WIDEO]

17:05

Radni KN chcą rozliczyć byłego dyrektora MOK… po roku od odejścia z instytucji. Benedykt Polański odpowiada

16:04

Św. Barbara już czuwa nad pracownikami Kopalni Surowców Skalnych w Klęczanach [ZDJĘCIA]

14:02

Motocykliści z wielkim sercem dla dzieci z placówek opiekuńczych. Barwna parada przejedzie ulicami Tarnowa

13:01

Caritas pomaga przed świętami

13:01

Spełnij marzenie dziecka z rodziny zastępczej! Ruszyła akcja 'Listy do św. Mikołaja”

12:12

Nadpotliwość stóp – nie tylko kwestia dyskomfortu

12:12

Podwyżka opłat za śmieci w gminie Wojnicz. Uchwalono jedną z najwyższych stawek w regionie

12:12

Jerycho Różańcowe. W kościele w Kończyskach modlitwa trwa w dzień i w nocy

11:11

Zmarł śp. Ks. Prałat Stefan Wal – wieloletni misjonarz w Republice Konga, rezydent w parafii pw. św. Mikołaja Bpa w Bochni

11:11

NIE PRZEGAP

fot. Związek Podhalan

Będą wspominać ludzi kultury związanych z regionem. Zoduski Muzykonckie połączone z 20-leciem Związku Podhalan

7 listopada 2025
IMG 1869 scaled e1763549370466

Będzie rekrutacja do żłobka. Teraz gmina szykuje się do odbioru budynku [WIDEO]

19 listopada 2025
WYKLAD

„Kościół ma święte prawo mieszać się do polityki”. O zasadach nienaruszalnych na Uniwersytecie Nauczania Społecznego Jana Pawła II [ZDJĘCIA]

5 listopada 2025
RADIO KATOLICKIE
UN PAPIESKI
UNS
AKCJA KATOLICKA
BIBLOS
KULTURA TARNÓW
SRK
CARITAS
KANA
ITER
Małopolska
AKADEMIA TARNOWSKA

RDN MAŁOPOLSKA

ul. gen. Józefa Bema 14
33 - 100 Tarnów
tel.: +48 14 627 50 50
e-mail: info@rdn.pl

RDN NOWY SĄCZ

pl. Kolegiacki 4
33 - 300 Nowy Sącz
tel.: +48 18 449 06 00
e-mail: sacz@rdn.pl

AKTUALNOŚCI
RELIGIA
SPORT
KULTURA
GALERIE
PATRONATY
WSPARCIE

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN. 2024.

Brak
View All Result
  • Radio RDN
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • GALERIE
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • KONTAKT
  • WSPARCIE

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN.

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj