środa, 26 listopada 2025
TARNÓW +48 14 627 50 50  NOWY SĄCZ +48 18 449 06 00 

103,6 FM | 101,2 FM | 88,3 FM | 105,1 FM

  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
Brak
View All Result
POSŁUCHAJ
RDN
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
SŁUCHAJ
RDN

Co to jest storytelling?

Artykuł sponsorowany

Wydawcaautor / źródło: Wydawca
2023/06/23 - 07:07
- AKTUALNOŚCI
A A
1 1 1
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

W marketingu, w którym cały czas zachodzą dynamiczne zmiany, wykorzystuje się przeróżne trendy. Storytelling nie jest nowością, ale właśnie mocnym trendem w content marketingu. Praktycznie codziennie słyszymy jakieś historie, ale mimo to jesteśmy w stanie zapamiętać tylko część z nich. Czy opowiedzenie historii związanej z marką lub produktem może przynieść oczekiwane efekty w działaniach marketingowych? Dowiedz się więcej na temat storytellingu.

Storytelling – o co chodzi?

W świecie ogromnej konkurencji coraz trudniej zwrócić uwagę klientów. Storytelling to tworzenie i opowiadanie historii, która ma angażować odbiorców. Umożliwia zwrócenie uwagi na markę bez nachalności, nie nakłaniając konsumentów bezpośrednio do zakupu produktu. Efektem historii usłyszanych przez klientów jest np. rozwiązywanie przez nich problemów. Poza tym, mogą się wczuwać w bohaterów, o których słyszą w historiach. Od wieków powstają przeróżne opowieści. Najstarszym znalezionym do tej pory przedstawieniem historii jest jaskinia Chauvet we Francji. Ponoć znalezione malowidła, prezentujące erupcję wulkanu, powstały 36 000 lat temu.

W dużej mierze już tamta forma spełniła swoje zadanie – przekazała informację. Wiemy o niej tysiące lat później i rozumiemy, na czym polegał przekaz. Storytelling w marketingu odgrywa podobną rolę, wykorzystuje różne formy przekazu, a dobrze zrealizowany może przynieść znakomite efekty.

Storytelling – z czego powinna się składać historia?

Klientom przeważnie najbardziej odpowiadają historie, z którymi mogą się utożsamiać. Dlatego powinny dotyczyć ich samych – nie mają to być opowieści o firmie. Wtedy odbiór może być taki, że marka rozumie klienta i ma produkty odpowiadające jego potrzebom, więc warto jej zaufać. Kluczowym elementem historii powinien być jeden bohater, z którym ta opowieść będzie kojarzona. Następnie należy pokazać problem, który zostanie rozwiązany za pomocą Twojego produktu lub usługi. Na koniec trzeba jeszcze zamknąć fabułę i wykorzystać wezwanie do działania (CTA). Masz to wszystko? Zatem możesz opowiedzieć klientom historię, ale jej sukces zależy od wielu czynników.

2

Storytelling – dlaczego warto?

Klienci są zmęczeni tradycyjnymi reklamami. Każdego dnia spotykają się z taką liczbą komunikatów, że w zdecydowanej większości nawet ich nie zauważają. Mowa tutaj o ślepocie reklamowej. Opowiadanie historii stało się rozwiązaniem, które lepiej sprawdza się w osiąganiu celów marketingowych. Dobre jej przekazanie, które trafi do odbiorcy, zainteresuje go, nie tylko umożliwia wypromowanie produktu, ale także wzmacnia pozytywny wizerunek marki, wzbudzi emocje oraz pozwoli zbudować więź między klientem i odbiorcą.

Storytelling – przykłady

Dotąd opowiedziano wiele historii, które odniosły sukces. Tak naprawdę ta forma komunikacji się nie nudzi. Firmy wciąż wymyślają nowe opowieści, które potrafią zainteresować. Oto przykładowe historie, o których warto wspomnieć:

Disney – reklama Disneylandu w Paryżu pokazała możliwości marki. To opowieść o małym kaczątku, które znajduje komiks o Kaczorze Donaldzie i ma obsesję na punkcie tego bohatera. Kiedy zbliża się zła pogoda, kaczątko wraz z rodziną musi uciekać, zostawiając za sobą ukochany komiks. Rodzina przeżywa zimną, mokrą noc, zanim ponownie pojawi się słońce i niespodziewanie dotrze do Disneylandu w Paryżu. Tam kaczątko zostaje powitane przez nikogo innego jak Kaczora Donalda. Film możesz zobaczyć tutaj: youtu.be/G4qMqbL9ACo.

Manchester United – ten klub piłkarski przygotował kampanię reklamową skierowaną na rynek chiński. Historia „Wake Up The Devil Inside You” to seria filmów łączących piłkę nożną, mangę i gry, która miała inspirować chińskich fanów futbolu. Gwiazdy Manchesteru United wykorzystują swoje umiejętności do walki ze złymi siłami pozaziemskimi, aby ratować świat. Film możesz zobaczyć tutaj: vimeo.com/286199396.

To tylko 2 przykłady, a udane akcje storytellingu ma za sobą mnóstwo marek. Więcej na temat takich działań możesz przeczytać w tym artykule: https://responsywnie.pl/storytelling/.

Poprzedni

Złoto Igrzysk Europejskich pozostaje w Tarnowie! Natalia Kałucka najlepsza w sprincie

Następny

Igrzyska Europejskie. Medale w piłce ręcznej plażowej w Tarnowie rozdane. Polacy daleko

ZOBACZ RÓWNIEŻ

fot. KMP w Limanowej
AKTUALNOŚCI

Wypadek na DK75 w Łabowej. Utrudnienia w ruchu

26 listopada 2025
czad 1
AKTUALNOŚCI

Matka z dzieckiem zabrani do szpitala. W ich mieszkaniu ulatniał się tlenek węgla

26 listopada 2025
fot. Wspólnota Emaus Nowy Sącz i własne
AKTUALNOŚCI

Pana Sławka nie spotkasz teraz na ulicach Nowego Sącza. Bezdomny wychodzi na prostą

26 listopada 2025
Ignaczak ns 11 202532
SPORT

Siatkarscy mistrzowie poprowadzili trening dla uczniów z Nowego Sącza [ZDJĘCIA]

25 listopada 2025
schronisko bezdomni ns 6
AKTUALNOŚCI

Ty też możesz pomóc nowosądeckiemu schronisku dla bezdomnych

25 listopada 2025
Jolanta Juszkiewicz
AKTUALNOŚCI

Limanowa: Od nowego roku wzrosną opłaty za wywóz śmieci [WIDEO]

25 listopada 2025
fot. materiały prasowe organizatora
AKTUALNOŚCI

XII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Jana Kiepury. Śpiew poniesie się przez Krynicę-Zdrój

25 listopada 2025
Syreny jak nowe
AKTUALNOŚCI

W Tarnowie będą wyć syreny, ale to tylko testy

25 listopada 2025

NAJNOWSZE

fot. KMP w Limanowej

Wypadek na DK75 w Łabowej. Utrudnienia w ruchu

10:10

Matka z dzieckiem zabrani do szpitala. W ich mieszkaniu ulatniał się tlenek węgla

08:08

Pana Sławka nie spotkasz teraz na ulicach Nowego Sącza. Bezdomny wychodzi na prostą

07:07

Siatkarscy mistrzowie poprowadzili trening dla uczniów z Nowego Sącza [ZDJĘCIA]

18:06

Ty też możesz pomóc nowosądeckiemu schronisku dla bezdomnych

17:05

Limanowa: Od nowego roku wzrosną opłaty za wywóz śmieci [WIDEO]

17:05

XII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Jana Kiepury. Śpiew poniesie się przez Krynicę-Zdrój

17:05

W Tarnowie będą wyć syreny, ale to tylko testy

17:05

Strażacy apelują o montowanie czujników tlenku węgla

16:04

Co się stało w Stróżach? Policja dementuje, że była to próba porwania chłopca

16:04

NIE PRZEGAP

fot. ilustracyjne

Sprawdź za darmo czy światła w twoim aucie są dobrze ustawione

14 listopada 2025
fot. Powiat Dąbrowski

5. edycja „Złotej Rakietki Małopolski” z rekordową liczbą uczestników

23 listopada 2025
na zdjęciu: Szkoła Podstawowa nr 3 i Szkoła Podstawowa nr 24 w Tarnowie

’Wszystkie rozwiązania są dzisiaj na stole’ – prezydent Tarnowa o planach reorganizacji szkół

30 października 2025
RADIO KATOLICKIE
UN PAPIESKI
UNS
AKCJA KATOLICKA
BIBLOS
KULTURA TARNÓW
SRK
CARITAS
KANA
ITER
Małopolska
AKADEMIA TARNOWSKA

RDN MAŁOPOLSKA

ul. gen. Józefa Bema 14
33 - 100 Tarnów
tel.: +48 14 627 50 50
e-mail: info@rdn.pl

RDN NOWY SĄCZ

pl. Kolegiacki 4
33 - 300 Nowy Sącz
tel.: +48 18 449 06 00
e-mail: sacz@rdn.pl

AKTUALNOŚCI
RELIGIA
SPORT
KULTURA
GALERIE
PATRONATY
WSPARCIE

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN. 2024.

Brak
View All Result
  • Radio RDN
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • GALERIE
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • KONTAKT
  • WSPARCIE

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN.

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj