Oszuści czają się niemal za każdym drzewem, nie tylko internetowej 'dżungli’ sprzedażowej. Dzięki kolejnemu, cyklicznemu spotkaniu Klubu Dobrze Nastawionych, jego uczestnicy poznali swoje prawa jako konsumenci. Jak przyznają, mogą czuć się bezpieczniej nie tylko podczas zakupów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tarnowie Magdalena Kras-Pyzik mówiła m.in. o reklamacjach, kupowaniu przez Internet, a także o tym kto może pomóc, gdy padniemy ofiarą oszustów.
– Ważne, żeby znać swoje prawa i mieć świadomość praw konsumenta, żeby nie trzeba było potem mierzyć się z 'kruczkami”. Do nas najczęściej zgłaszają się osoby z sytuacją, kiedy reklamacja nie jest uwzględniana przez sprzedawcę. Warto zawsze pytać, zadzwonić, jakie są przepisy wobec przedsiębiorcy, a także moje obowiązki, żeby być przygotowanym na daną sytuację.
Spotkanie odbyło się w świetlicy parafii św. Maksymiliana w Tarnowie.
Bezpłatne spotkania Klubu Dobrze Nastawionych odbywają się cyklicznie. Oprócz możliwości poznania nowych ludzi i wspólnego spędzania czasu, uczestnicy mogą uzyskać wiele cennych porad na nurtujące ich tematy.
Pomocą dla konsumentów oprócz rzecznika praw ochrony konsumenta (reklamacje, porady, pisma procesowe) zajmują się:
- Inspekcja Handlowa (porady, mediacje, sądy polubowne)
- Europejskie Centrum Konsumenckie (spory transgraniczne)
- Rzecznik Finansowy (ubezpieczenia i finanse)
- Centrum Informacji Konsumenckiej przy UKE (problemy telekomunikacyjne)
- Rzecznicy Praw Pasażerów (spory dot. podróżowania)
- Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych (kwestie paliwowe i energetyczne)
Autor: Paweł Swarlik
Klub Dobrze Nastawionych odwiedził Jurę Krakowsko-Częstochowską