1,1 miliarda złotych ma kosztować modernizacja odcinków Kleczany – Nowy Sącz i Chabówka Rabka Zaryte na linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka.
Podpisane zostały już umowy z wykonawcami prac.
– To długo wyczekiwany moment – mówi prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.
– Zakończenie wszystkich inwestycji, od Chabówki do Mszany Dolnej i od Nowego Sącza do Limanowej planowane jest do końca 2026 roku. Budowa nowej linii powinna rozpocząć się w przeciągu najbliższego roku lub półtora, żebyśmy mogli zakończyć w 2028 roku
– dodał.
Wtedy miałaby być gotowa w całości tzw. linia Podłęże – Piekiełko. Inwestycja ma umożliwić przejazd z Nowego Sącza do Krakowa nawet w godzinę.
Jak informuje PKP PLK:
Zgodnie z umowami, wykonane prace zapewnią sprawne i bezpieczne podróże. Mieszkańcy miejscowości położonych w pobliżu trasy kolejowej zyskają lepszą dostępność komunikacyjną. Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei.
Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych.