Światowy Dzień Konsumenta. Jakie doświadczenia z reklamacjami mają tarnowianie?

shopping g1e900ecb7 1920

fot. pixabay.com

Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przypomina o prawie do reklamacji.

Odpowiedzialność sprzedawcy za produkt obowiązuje przez dwa lata od daty jego sprzedaży. Natomiast sprzedawca musi się odnieść do złożonej reklamacji w ciągu 14 dni.

Tarnowianie, z którymi rozmawiała reporterka RDN Małopolska, podkreślają, że mają różne doświadczenia z reklamacjami.

– Zdarzyło mi się reklamować buty i zaskoczeniem miłym dla mnie było to, że nie było takiej samej pary nowej na wymianę, ale pozwolono mi wybrać w sklepie inne buty za podobną cenę. -Buty do koszykówki okazały się 'źle użytkowane’ chociaż były używane tylko i wyłącznie na hali sportowej przeznaczonej do koszykówki. Niestety dwa razy buty zużyły się już po czterech, sześciu tygodniach.

 

UOKiK przypomina, że w przypadkach, w którym prawo do reklamacji nie jest respektowane, warto skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów albo z Inspekcją Handlową.

Światowy Dzień Konsumenta jest obchodzony w rocznice przemówienia wygłoszonego w 1962 roku przez Johna F. Kennedy’ego. Amerykański prezydent sformułował wówczas cztery podstawowe prawa konsumentów – do informacji, bezpieczeństwa, reprezentacji oraz wyboru.

 

Exit mobile version