Są starania, by przy ul. Zygmunta Augusta i Kościuszki w Limanowej powstało rondo. Po tym, jak powstała tu m.in. galeria handlowa ruch samochodów jest jeszcze większy niż wcześniej. Wielu kierowców ma też problem z wjazdem na drogę krajową szczególnie na lewoskręcie.
Miasto na razie opracowało koncepcje przebudowy skrzyżowania, która pod względem technicznym została pozytywnie zaopiniowana przez GDDKiA. – Teraz konieczne jest wykonanie projektu i wykup terenów – mówi burmistrz Władysław Bieda.
– Prowadzimy tutaj rozmowy ze starostą i przedsiębiorcami, którzy mają działalność przy ul. Zygmunta Augusta, którzy też odczuwają ten problem. Nawet jest szansa, że włączą się w tę inwestycję np. w postaci sfinansowania wykupu terenu, który będzie potrzebny pod przebudowę tego skrzyżowania
– dodaje.
Problem z komunikacją był tu od dłuższego czasu. Po wybudowaniu galerii handlowej coraz częściej pojawiają się duże utrudnienia w ruchu.
Starosta limanowski Mieczysław Uryga zauważa, że samochodów będzie jeszcze więcej, gdy gotowy będzie nowy most na ul. Lipowej, a także most przy ulicy Marka.
– Tak jak przedtem część mieszkańców poruszała się, można powiedzieć bulwarami wzdłuż rzeki, tam też jest planowany most, który burmistrz zaczął już budować. Inwestycja będzie łączyła się z rondem na ul. Zygmunta Augusta. Część ruchu z tamtą trafi więc na to skrzyżowanie. Ruch się zwiększy, wiec my już od dawna rozmawiamy na ten temat.
Jak dodaj starosta, przy Zygmunta Augusta ma znajdować się nowa baza Wojsk Obrony Terytorialnej. To wszystko przyspiesza starania o nowe rondo.
– Pracujemy szybko i skutecznie patrząc na to, żeby jak najszybciej udało się z GDDKiA ustalić projekt i współfinansowanie.
Kiedy może powstać nowe rondo?
– Nikt z nas nie jest jasnowidzem ani prorokiem. Tutaj jest wiele różnych czynników czy instytucji, od których będzie to zależało, więc trudno jest mi podawać jakieś terminy
– dodaje krótko burmistrz Limanowej, Władysław Bieda.
Miasto chce zostać tzw. inwestorem zastępczym, co może przyspieszyć całą procedurę. Podobne rozwiązanie zastosowano, gdy skrzyżowanie ulic Piłsudskiego, Jana Pawła II, Kopernika i Kolejowej było przebudowywane na rondo.
Jeśli gotowy będzie projekt, miasto może starać się o pieniądze na przebudowę feralnego skrzyżowania.