Nie ma jeszcze pieniędzy z KPO, więc modernizacja linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka ma być na razie sfinansowana z innych źródeł. Od kilku miesięcy na podpisanie umów czekają wykonawcy odcinków Nowy Sącz – Klęczany i Chabówka – Rabka Zaryte.
Poseł PiS Patryk Wicher poinformował, że dzięki decyzji rządu, inwestycje będą mogły ruszyć.
– Są już podpisane umowy z Polskim Funduszem Rozwoju i innymi podmiotami, które dają gwarancję zastępczego finansowania tej inwestycji. Spodziewamy się rychłego uruchomienia budowy tych dwóch odcinków. Powinno to się stać jeszcze w pierwszym półroczu tego roku
– dodał parlamentarzysta.
W lutym został ogłoszony kolejny przetarg na modernizację odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna. W dalszej części 2023 roku mają ruszyć procedury związane z następnymi odcinkami.
– Inwestycja jest podzielona na 9 odcinków. Przetarg na ostatni z nich planowany jest na pierwszy kwartał 2024 roku
– przypomina Patryk Wicher.
Linia kolejowa Nowy Sącz – Chabówka ma być elementem szybkiego połączenia kolejowego z Krakowa do Nowego Sącza.
W planach jest też budowa nowej linii między Podłężem oraz Szczyrzycem i Tymbarkiem.
Poseł Wicher uważa, że z Krakowa do Nowego Sącza będzie można dojechać w godzinę w 2029 roku