Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała preferowany wariant obwodnicy Limanowej. Do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych wskazane będą wszystkie trzy opcje.
Jednak najbardziej oczekiwany jest wariat W1A, który jest modyfikacją wariantu pierwszego, po uwzględnieniu uwag mieszkańców.
Według tych założeń nowa obwodnica byłaby prowadzona po korytarzu zbliżonym do korytarza przewidzianego w miejskim planie zagospodarowania przestrzennego.
– Początek poprzedniego wariantu został przesunięty bliżej drogi wojewódzkiej. Jest to zgodne z planami gminy, która chce też przebudować ulicę Kamienną. Z analiz wynika, że w takiej sytuacji kierowcy będą korzystać z takiej obwodnicy, bo z drogi wojewódzkiej będzie blisko
– wyjaśniła Iwona Mikrut-Purchla z krakowskiego oddziału GDDKiA.
We wrześniu zbierze się komisja, która podda ocenie wszystkie warianty. W1A będzie wskazany jako preferowany, a pozostałe jako alternatywny przebieg.
Na etapie wydawania decyzji środowiskowej przewidziane są jeszcze konsultacje społeczne.
Więcej o obwodnicy Limanowej w relacji Marii Mółki: