Przez internet chciał zamówić węgiel. 45-letni mieszkaniec gminy Uście Gorlickie stał się ofiarą oszustwa. Stracił 1800 złotych po tym jak internetowo zamówił dwie tony węgla.
Mieszkaniec powiatu gorlickiego znalazł w sieci firmę z województwa dolnośląskiego, która sprzedaje węgiel. Przyciągnięty atrakcyjną ceną złożył zamówienie. Po kilku minutach otrzymał na maila potwierdzenie zakupu z fakturą i przelał pieniądze na podane konto.
Aby upewnić się czy przelew dotarł zadzwonił pod numer podany na stronie składu opału. Mężczyzna, z którym rozmawiał poinformował go, że wpłata nie została jeszcze zaksięgowana, ale do 7 dni towar zostanie mu dostarczony.
Po rozmowie 45-latek sprawdził opinie o firmie i jakości sprzedawanego węgla. Gdy wpisał w wyszukiwarkę internetową nazwę firmy pojawiła się podobna strona do poprzedniej, ale z innym numerem do kontaktu, na który postanowił zadzwonić. Od właściciela firmy dowiedział się, że ten nie otrzymał żadnego przelewu, a firma prowadzi tylko sprzedaż stacjonarną.
Rozmówca poinformował go, że dostawał już podobne telefony, a 45-latek najwidoczniej padł ofiarą oszusta, który założył stronę podobną do jego, nieznacznie zmieniając nazwę i podając inny numer telefonu. Właściciel firmy sprzedającej węgiel zgłosił zawiadomienie o przestępstwie.
Gorlicka policja prowadzi teraz dochodzenie w sprawie wyłudzenia na szkodę 45-latka.




![Zmieni się operator schroniska dla bezdomnych zwierząt? Konkurs trwa do grudnia [WIDEO] 5 joanna otto](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/joanna_otto-350x250.jpg)







!["Kościół ma święte prawo mieszać się do polityki". O zasadach nienaruszalnych na Uniwersytecie Nauczania Społecznego Jana Pawła II [ZDJĘCIA] 13 WYKLAD](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/WYKLAD-120x86.jpg)

