Władze uzdrowiska w trakcie wczorajszej sesji rady miasta i gminy Szczawnica przyjęły uchwałę krajobrazową. Nowe przepisy mają regulować możliwość umieszczania reklam, szyldów i ogłoszeń na terenie samorządu. Chodzi oto, aby nie wypływały one niekorzystnie na wygląd uzdrowiska.
Jak mówił w porannej rozmowie RDN Nowy Sącz, burmistrz Szczawnicy Grzegorz Niezgoda, turyści zwracali uwagę na to, że banery często zasłaniały całe budynki, barierki, ogrodzenia albo to, co najcenniejsze, czyli góry.
– Nie może być tak, że dom wypoczynkowy, który jest jeszcze budynkiem zabytkowym, osłonięty jest ze wszystkich stron reklamami. Oczywiście jest to dla właściciela jakiś dochód, ale to zaburza wygląd miasta. Turysta chce obejrzeć ten budynek, a nie reklamy na nim rozmieszczone – podkreśla burmistrz. – Konsultacje były prowadzone w lipcu, ale mieszkańcy nie zgłaszali w nich żadnych uwag. W regulaminie zostały jednak uwzględnione uwagi radnych – zaznacza.
Uchwała wejdzie w życie za dwa tygodnie. Od tego momentu nowe reklamy będą mogły być umieszczane wedle nowych przepisów. Właściciele istniejących już mają rok na ich dostosowanie.