W związku z rozpoczęciem pierwszego etapu modernizacji nawierzchni na ul. Krasińskiego, kierowców jadących w kierunku ul. Krakowskiej, przez kilka najbliższych miesięcy czekają spore utrudnienia.
Jak mówi dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie Artur Michałek, jest to kompleksowa wymiana nawierzchni i kostki brukowej na chodnikach.
– Zgodnie z zawartym kontraktem z firmą, która realizuje to przedsięwzięcie, będzie osiem miesięcy na zrealizowanie całego zakresu prac. Pierwszy etap, związany z remontem odcinka od skrzyżowania z ul. Mościckiego do ul. Krakowskiej ma potrwać nie dłużej niż trzy miesiące. W tym etapie mieści się przebudowa skrzyżowania z ul. Szujskiego.
Niestety na kierowców, którzy dotychczas w ten sposób próbowali się dostać do ul. Krakowskiej, czekają spore utrudnienia.
– Z uwagi na fakt, że odcinek ul. Krasińskiego pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Mościckiego a ul. Krakowską jest na tyle wąski, że nie da się równocześnie prowadzić remontu i ruchu, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego odcinka i dla niego zostały poprowadzone objazdy.
Remont ul. Krasińskiego oznacza także zmiany w kursowaniu autobusów, m.in. 5, 6, 9, 14, 24, 33 i 41.
– Wszystkim liniom komunikacji miejskiej, które wcześniej kursowały ul. Krasińskiego, zostały wytyczony objazd i autobusy kursują od al. Solidarności, przez ul. Szkotnik i ul. Krasińskiego do ul. Krakowskiej. Pomijany jest przystanek 'Krakowska-Plac Kościuszki’ – mówi kierownik organizacji publicznego transportu zbiorowego Wiesław Kozioł.
Największe zmiany dotyczą natomiast autobusów linii nr 31.
– W przypadku linii nr 31, która skręcała z ul. Krakowskiej poprzednio bezpośrednio na rondzie w ul. Narutowicza trzeba było dokonać większych zmian, ponieważ, gdy pomijamy przystanek 'Krakowska-Plac Kościuszki’ to powstaje bardzo duży odcinek, gdzie nie ma możliwości zatrzymania, dlatego tej linii dopuściliśmy zatrzymanie przy ul. Sikorskiego tam, gdzie początkowy przystanek mają prywatni przewoźnicy – przedstawia Wiesław Kozioł.
Łączny koszt prac wyniesie około 2,5 mln zł. Połowę tej kwoty stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycja będzie mieć 8 lat gwarancji.