Mija dokładnie rok, odkąd Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził możliwość załatwienia spraw drogą online, czyli korzystając z wideorozmowy.
Jak przekonuje rzecznik regionalny ZUS Anna Szaniawska, tego typu droga kontaktu z klientami urzędu była podyktowana pandemią koronawirusa.
– Jest to bezpieczny sposób na załatwienie swoich spraw, bez potrzeby osobistej obecności w placówce ZUS, przypominamy o tym szczególnie teraz, kiedy zwiększa się liczba chorych na Covid-19.
Jak dodaje, w ramach systemu e-wizyt można umówić się na spotkanie z ekspertem i rozmowę w obszarach kilku tematów.
– Można porozmawiać o emeryturach i rentach, prowadzeniu firmy, sprawach pracowniczych, wypłacie zasiłków, a także o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. W czasie takiego wideo spotkania można również potwierdzić swój profil na platformie usług elektronicznych ZUS.
W Tarnowie przez ostatni rok z opcji e-wizyty skorzystało 1600 osób. E-wizytę można zarezerwować przez stronę internetową www.zus.pl/e-wizyta.
Wideo rozmowę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące.