10 rad marketingowych dla Twojego e-commerce

semcore pozycjonowanie stron 10

Z zakupów online korzysta coraz więcej Polaków. Kupujemy już nie tylko ubrania i sprzęty elektroniczne, ale również zabawki, meble, kosmetyki czy jedzenie. Nic ma więc nic dziwnego w tym, że coraz więcej osób dostrzega w e-commerce szansę na własny, udany biznes. Rozkręcenie sklepu internetowego jest jednak proste tylko w teorii. W rzeczywistości, większość firm e-commerce nie zaistnieje w świadomości odbiorców. Co w takim razie należy zrobić, by zwiększyć swoje szanse na sukces? Oto 10 rad marketingowych dla Twojego e-commerce!

Jak zwiększyć swoją szansę na sukces – 10 rad marketingowych dla sklepu online

Założenie sklepu internetowego to coś więcej niż tylko założenie strony internetowej i dodanie produktów do oferty. Błędy, jakie popełniają właściciele nowych firm, są bardzo różne – dotyczą zarówno spraw pozornie błahych, takich jak nazwa firmy oraz zagadnień związanych z pozycjonowaniem. Na co szczególnie zwracać uwagę?

Znajdź swoją niszę

Może się wydawać, że sklep, który oferuje więcej różnorodnych produktów, będzie miał większe szanse na wybicie się. W praktyce nie do końca tak to działa i często lepszym rozwiązaniem jest znalezienie swojej niszy. Dzięki temu w świadomości odbiorców łatwiej będzie utożsamić sklep jako ekspercki w danej dziedzinie.

Stwórz chwytliwą nazwę i logo

Nazwa firmy i logo to elementy, które określają w pewien sposób firmę. Otwierając sklep, zadbaj zatem o chwytliwą i oryginalną, łatwo wpadającą w ucho nazwę, oraz logo, które automatycznie będzie można skojarzyć z Twoją marką.

Dopasuj język komunikacji do charakteru branży i modelowego odbiorcy

Styl i język komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami nie tylko budują określony wizerunek marki, ale również ułatwiają stworzenie głębszej relacji z odbiorcami. Oficjalny język i skomplikowane słownictwo nie przekonają nastolatków do zakupu nowej konsoli, a młodzieżowy slang raczej nie zwiększy wiarygodności firmy sprzedającej akcesoria dla seniorów.

Zadbaj o przejrzystą stronę internetową

Niewiele rzeczy podczas zakupów online irytuje tak bardzo, jak strona internetowa, na której nie można się odnaleźć. Istotny jest zarówno przejrzysty layout, jak również intuicyjna i logiczna mapa strony. Klient zawsze musi się orientować, w którym miejscu na stronie się znajduje.

Umieść niezbędne informacje o produktach

Pamiętaj, że klient, kupując w internecie, nie ma możliwości wzięcia produktu do ręki i obejrzenia go. Dlatego zadbaj o to, by na podstronach produktowych znajdowały się wszystkie niezbędne informacje o sprzedawanych artykułach – dane techniczne, możliwości zastosowania czy informacje o producencie. Bardzo istotne są również wysokiej jakości zdjęcia produktów.

Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu online

Prawda jest taka, że bez wysokich pozycji w wyszukiwarce internetowej bardzo trudno będzie Ci osiągnąć sukces. Ważne jest dodanie w treściach na stronie odpowiednich słów kluczowych oraz tworzenie oryginalnych, niepowtarzalnych opisów. SEO i pozycjonowanie sklepu internetowego obejmują jednak znacznie więcej aspektów, więc najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, takiej jak agencja Semcore.

Przygotuj regulamin sklepu i politykę prywatności

Każdy sklep internetowy powinien mieć swój regulamin, który jest podstawą wszelkich zakupów, zwrotów czy reklamacji. Dodatkowo pamiętaj, że wpływa on również na wiarygodność sklepu. Ważna jest także odpowiednio przygotowana polityka prywatności.

Zadbaj o różne formy płatności i dostawy

Klienci mają różne preferencje dotyczące płatności i form dostawy. Przykładowo, starsze osoby bardziej ufają sklepom, które gwarantują płatność przy odbiorze, natomiast dla młodzieży często wygodniejsze są szybkie płatności mobilne. Zadbaj o komfort swojego klienta i daj mu wybór – z pewnością to doceni!

Bądź aktywny w social mediach

Media społecznościowe już dawno przestały być tylko miejscem, w którym dzielimy się zdjęciami z wakacji i dyskutujemy ze znajomymi. Facebook czy Instagram to fantastyczne platformy do promowania marki i nawiązywania więzi z odbiorcami. Warto też wspomnieć o prowadzeniu firmowego bloga.

Zostaw trochę budżetu na dodatkowe działania

Warto zostawić trochę budżetu na eksperymenty i działania dodatkowe. Trzeba bowiem pamiętać, że nawet zastosowanie się do wszystkich porad nie daje stuprocentowej gwarancji sukcesu. Dlatego pamiętaj o płatnych kampaniach reklamowych, takich jak Google Ads, artykuły sponsorowane i promocje w social mediach.

Podsumowanie

Jak widzisz, promocja sklepu internetowego jest bardzo złożona. Jeżeli jednak zastosujesz się do powyższych porad, z pewnością znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces!

Exit mobile version