Już za niespełna dwa lata kierowcy będą mogli korzystać z nowego łącznika autostradowego w Wierzchosławicach. W miejscu budowy odbyło się symboliczne wbicie łopaty.
W ramach inwestycji zostanie wybudowana droga wojewódzka o długości ponad 2,5 km, nowy most na Dunajcu o długości ponad 800 metrów, rondo przy drodze powiatowej, skrzyżowanie z drogą gminną oraz chodnik i ścieżki rowerowe.
– To jedna z największych inwestycji prowadzonych przez Województwo Małopolskie – mówił marszałek Witold Kozłowski.
– Umowa podpisana z firma Metrostav z Czech przewiduje, że inwestycja zostanie zrealizowana już w połowie 2023 roku. To 4 lata nie od zainteresowania, tylko od konkretnych działań do zrealizowania tak dużej, potężnej inwestycji.
– Budowa nowego połączenia Tarnowa z autostradą A4 to także szansa na rozwój Tarnowa – podkreślał wicewojewda małopolski Ryszard Pagacz.
– To jest połączenie ze Strefą Aktywności Gospodarczej. Tarnów potrzebuje SAG uaktywnionej, jest potrzeba doinwestowania Tarnowa, nowych przedsiębiorców, nowych inwestycji. Ta inwestycja daje taką szansę i z nadzieją patrzymy, że w Tarnowie będzie się wszystko zmieniać na lepsze.
– Po prawie 10 latach od oddania autostrady rozpocznie się budowa zjazdu z tej autostrady do Tarnowa – zwracał uwagę wójt Wierzchosławic Andrzej Mróz.
– To jest oczekiwana inwestycja przez mieszkańców. Obok buduje się drugi most, w przyszłym roku remont ma się zakończyć. To dobry prognostyk dla rozwoju gminy Wierzchosławice.
Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Katarzyna Węgrzyn-Madeja podkreślała, że w ramach inwestycji powstanie ponad 2,5 kilometra ciągu drogowego i nowy most na Dunajcu o długości ponad 800 metrów.
– Betonowy most, mamy nadzieję, że będzie służył bardzo długo, skrzyżowanie o ruchu okrężnym, połączenia z istniejącą infrastrukturą, ciągi pieszo – rowerowe. Wszystko to do połowy 2023 roku. Pracujemy na żywym organizmie, więc te utrudnienia będą. Będziemy się starać żeby były jak najmniej uciążliwe, a nowe połączenie wszystkim nam jak najlepiej służyło.
Łączny koszt inwestycji to ponad 155 mln zł, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego to ponad 133 mln zł.
Zadanie to w 85 proc. dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej oraz w ponad 10 proc. z budżetu państwa. Miasto Tarnów, Powiat Tarnowski, Gmina Wierzchosławice współfinansują inwestycję.