W ostatnim czasie mieszkańcy Tarnowa i regionu dostają fałszywe wiadomości SMS z informacją o rzekomej należności, która – w razie nieuregulowania – spowoduje odłączenie prądu już następnego dnia. W wiadomości jest też link, za pomocą którego można od razu dokonać płatności.
„Na dzień 22 września zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności” – czytamy w jednej z wiadomości.
PGE Obrót apeluje do klientów o rozwagę a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym.
– Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, ignorowanie takich wiadomości i pod żadnym pozorem nieklikanie w aktywne linki w nich zawarte. PGE zgłasza przypadki wyłudzeń i oszustw do organów ścigania. Wszystkie te przypadki fałszywych wiadomości są przez nas na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywy link blokowane. Nasza firma wysyła do klientów wiadomości przypominające o płatności, ale my w takich wiadomościach nie podajemy żadnego linku do płatności internetowych – mówi RDN rzecznik prasowy PGE Obrót S.A. Mariusz Majewski.
Przypomina również, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
– Ważną rzeczą, która nam może posłużyć do weryfikacji tej wiadomości, jest numer klienta. Zawsze w naszych SMS-ach ten nr klienta jest podany. SMS przypominający klientom o płatności, o zadłużeniu wysyłany przez nas, jest następującej treści: Szanowny kliencie, PGE Obrót przypomina o uregulowaniu należności za energię w kwocie (która jest w wiadomości podana) i podany jest również nr klienta.
Policja apeluje, by nie klikać nigdy w załączone linki w SMS-ach z ponagleniem do płatności.
Klikając w link, jesteśmy przenoszeni do operacji bankowych łudząco podobnych do stron bankowych. W taki sposób możemy pozbyć się swoich oszczędności.